ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avlak Yönetimi AYH209 GÜZ 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-En uygun avlak yerini tayin eder
    2-Avlak yönetiminde paydaş katılımcı yaklaşımı önerir
    3-Avlak planlaması ve yönetiminde karşılaşılan sorunlara analitik çözüm üretir
    4-Türkiye avlak yönetimi ve idaresinde mevzuatı tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)50188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Av ve avlak tanımları, mevzuattaki yeri K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    2 Yönetimin tanımı işlevleri ve avlak idaresinin gerekliliği K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    3 Avlanmanın belirli alanlarda sınırlandırmasına neden olan faktörler K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    4 Türkiye`de avlakların özellikleri K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    5 Harita üzerinde avlak sınırlarının belirlenmesi K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    6 Avlak yönetiminde popülasyon takibi ve avlanma sınırları K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    7 Avlak yönetiminde arazide güvenlik tedbirleri ve personel tedariki K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    8 Türkiye`de örnek avlakların Kamu İhale Kanunu`na göre işletmesinin özel/tüzel kişilere verilme süreci K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    9 Örnek avlak planının incelenmesi K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    10 Avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama -1 K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    11 Avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama -2 K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    12 Avlak yönetiminde paydaş katılımı K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    13 Avlak yönetim bilgi sistemi kullanımı ve gerekliliği K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
    14 Ödev sunumları, değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Paşaoğlu, D., Tokgöz, N., Şakar, N., Özler, E., & Özalp, İ. (2013). Yönetim ve Organizasyon. TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, (s 210).
    Yardımcı Kitap YK1. Anonim, (2004).?Avlakların Kuruluşu, Yönetimi ve Denetimi Esas ve Usulleri ile İlgili Yönetmelik? Resmi gazete tarih 16/05/2004 sayı: 25464 YK2. Anonim, (2017). Orman ve Su Şurası Av ve Yaban Hayatı Çalışma Grubu Raporu. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü.
    Dersin Amacı Öğrencinin ekolojik dengeye zarar vermeden ve hukuk kuralları çerçevesinde avlak planlaması, işletmesi ve idaresi hususlarında bilgi sahip olmasını amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Av ve avlak tanımları, mevzuattaki yeri, yönetimin tanımı işlevleri ve avlak idaresinin gerekliliği, avlanmanın belirli alanlarda sınırlandırmasına neden olan faktörler, Türkiye?de avlakların özellikleri, harita üzerinde avlak sınırlarının belirlenmesi, avlak yönetiminde popülasyon takibi ve avlanma sınırları, avlak yönetiminde arazide güvenlik tedbirleri ve personel tedariki, Türkiye?de örnek avlakların Kamu İhale Kanunu?na göre işletmesinin özel/tüzel kişilere verilme süreci, örnek avlak planının incelenmesi, avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama, avlak yönetiminde paydaş katılımlı yaklaşım, avlak yönetim bilgi sistemi kullanımı ve gerekliliği, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. -
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. -
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. -
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. 3
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 4
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 4
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster