Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Av ve avlak tanımları, mevzuattaki yeri
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
2
|
Yönetimin tanımı işlevleri ve avlak idaresinin gerekliliği
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
3
|
Avlanmanın belirli alanlarda sınırlandırmasına neden olan faktörler
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
4
|
Türkiye`de avlakların özellikleri
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
5
|
Harita üzerinde avlak sınırlarının belirlenmesi
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
6
|
Avlak yönetiminde popülasyon takibi ve avlanma sınırları
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
7
|
Avlak yönetiminde arazide güvenlik tedbirleri ve personel tedariki
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
8
|
Türkiye`de örnek avlakların Kamu İhale Kanunu`na göre işletmesinin özel/tüzel kişilere verilme süreci
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
9
|
Örnek avlak planının incelenmesi
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
10
|
Avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama -1
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
11
|
Avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama -2
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
12
|
Avlak yönetiminde paydaş katılımı
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
13
|
Avlak yönetim bilgi sistemi kullanımı ve gerekliliği
|
K1, Yardımcı Kaynaklar (YK1, YK2)
|
14
|
Ödev sunumları, değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Paşaoğlu, D., Tokgöz, N., Şakar, N., Özler, E., & Özalp, İ. (2013). Yönetim ve Organizasyon. TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, (s 210).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Anonim, (2004).?Avlakların Kuruluşu, Yönetimi ve Denetimi Esas ve Usulleri ile İlgili Yönetmelik? Resmi gazete tarih 16/05/2004 sayı: 25464
YK2. Anonim, (2017). Orman ve Su Şurası Av ve Yaban Hayatı Çalışma Grubu Raporu. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin ekolojik dengeye zarar vermeden ve hukuk kuralları çerçevesinde avlak planlaması, işletmesi ve idaresi hususlarında bilgi sahip olmasını amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Av ve avlak tanımları, mevzuattaki yeri, yönetimin tanımı işlevleri ve avlak idaresinin gerekliliği, avlanmanın belirli alanlarda sınırlandırmasına neden olan faktörler, Türkiye?de avlakların özellikleri, harita üzerinde avlak sınırlarının belirlenmesi, avlak yönetiminde popülasyon takibi ve avlanma sınırları, avlak yönetiminde arazide güvenlik tedbirleri ve personel tedariki, Türkiye?de örnek avlakların Kamu İhale Kanunu?na göre işletmesinin özel/tüzel kişilere verilme süreci, örnek avlak planının incelenmesi, avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama, avlak yönetiminde paydaş katılımlı yaklaşım, avlak yönetim bilgi sistemi kullanımı ve gerekliliği, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
-
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
-
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
3
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|