Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turizm tanımı ve tarihi
|
K1, K2
|
2
|
Turizmin gelişimi ve gelişimine etki eden faktörler
|
K1, K2
|
3
|
Turizm faaliyetlerinin sınıflandırılması
|
K1, K2
|
4
|
Turizmin toplumsal ve fiziksel çevre ile ilişkisi
|
K1, K2
|
5
|
Doğa ve av turizminde paydaşlar ve köylü-turist-turizm şirketi ilişkileri
|
K1, K2
|
6
|
Av turizmde yasal düzenlemeler
|
K1, K2
|
7
|
Dünyada doğa ve av turizm örnekleri
|
K1, K2
|
8
|
Türkiye?de doğa ve av turizm etkinlikleri
|
K1, K2
|
9
|
Doğa ve av turizm etkinliklerinin planlanması, yürütülmesi
|
K1, K2
|
10
|
Doğa ve av turizm etkinliklerine olan talebin tespiti ve arzın düzenlenmesi
|
K1, K2
|
11
|
Doğa ve av turizm faaliyetlerinin ekonomik değerlerinin hesaplanabilirliği
|
K1, K2
|
12
|
Doğa ve av turizm faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
|
K1, K2
|
13
|
Ormanlık alanlarda doğa ve av turizm faaliyetlerinin fonksiyonel ormancılık anlayışı ile planlanması
|
K1, K2
|
14
|
Doğa ve av turizm faaliyetlerinin ormanlık alandaki etkileri ve etkileri en aza indirme yolları
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Seda Erkan Buğday
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Ali Onur SAYAR
|
Kaynaklar
|
K1. Hazar, A. (2016). Çağdaş Değişimler ve Yenilenen Mevzuatlar Çerçevesinde GENEL TURİZM. Nobel Akademik Yayıncılık No: 1653 s: 228, Ankara.
K2. Demir, C., Çevirgen, A., (2006). Ekoturizm Yönetimi. Nobel Yayıncılık. S: 227, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Doğa ve av turizm faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesi esnasında toplumun doğaya zarar vermeden kontrollü bir şekilde turizm etkinliklerini gerçekleştirebilmesi için doğa ve av turizm bilincinin oluşması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Turizm tanımı ve tarihi, turizmin gelişimi ve gelişimine etki eden faktörler, turizm faaliyetlerinin sınıflandırılması, turizmin toplumsal ve fiziksel çevre ile ilişkisi, doğa ve av turizminde paydaşlar ve köylü-turist-turizm şirketi ilişkileri, av turizmde yasal düzenlemeler, dünyada doğa ve av turizm örnekleri, Türkiye?de doğa ve av turizm etkinlikleri, doğa ve av turizm etkinliklerinin planlanması, yürütülmesi, talebin tespiti ve arzın düzenlenmesi, ekonomik değerlerinin hesaplanabilirliği, doğa ve av turizm faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, ormanlık alanlarda doğa ve av turizm faaliyetlerinin fonksiyonel ormancılık anlayışı ile planlanması, doğa ve av turizm faaliyetlerinin ormanlık alandaki etkileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
5
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
5
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
5
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
5
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
5
|
7
|
Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
5
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
5
|