ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekoloji Kavramı AYH107 GÜZ 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekoloji kavramının tarihçesini ve bu kavramın temel bileşenlerini teorik olarak hatırlar
    2-Tür, popülasyon ve komünite düzeyinde birimleri çalışma alanında listeler
    3-Çalışma yaptığı alanda besin ve enerji döngüsünü hesaplar
    4-Ekosistemlerin tüm bileşenlerini bilerek koruma çalışmaları ve tehditlere karşı önlem niteliğinde eylemler planlar
    5-Ekosistemin dengesinin bozulması sonrasında çözüm önerisi çıkarımında bulunur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekoloji kavramı ve ekolojinin tarihçesi K1 Bölüm 1
    2 Biyolojide hiyerarşi kavramı K1 Bölüm 1
    3 Besin zinciri K1 Bölüm 2
    4 Ekosistemlerin bileşenleri K1 Bölüm 2
    5 Populasyon ekolojisi K1 Bölüm 6
    6 Komünite ekolojisi ve niş kavramı K1 Bölüm 7
    7 Vejatasyon ekolojisi K1 Bölüm 9
    8 Ekolojik süksesyon K1 Bölüm 8
    9 Habitat parçalanması K1 Bölüm 9
    10 Ekolojik sistemlerde enerji döngüsü K1 Bölüm 4
    11 Ekosistem üzerinde çevresel faktörler K1 Bölüm 5
    12 Yangın ekolojisi K1 Bölüm 8
    13 Küresel ısınma K1 Bölüm 25
    14 İklim değişikliği K2 Bölüm 25
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Ali Onur Sayar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Odum, E.P. ve Barrett, G.W. (2008). Ekolojinin Temel İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara. K2. Krebs, C. J. (1994). Ecology: The experimental analysis of distribution and abundance. New York, NY: HarperCollins College Publishers.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ekoloji bilimine ait tüm bileşenleri teorik olarak öğretmeyi amaçlar ve günümüzdeki bu bileşenlere ait tehditler hakkında bilgi verir
    Dersin İçeriği Ekoloji bilim dalının kapsamını kavraması, tür, populasyon, komünite, ekosistem, habitat ve niş kavramlarının öğretilmesi, ekosistemlerdeki enerji döngüsünü ve çevresel faktörleri öğrenmesi, ekosistemlerde işleyen ekolojik süreçlerin öğretilmesi, dünyadaki güncel sorunlardan küresel ısınma ve iklim değişikliği konularında bilgi sahibi olacak şek
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. 5
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. 5
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. 3
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. -
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. 2
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster