Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaban hayatı kavramı
|
K1, Bölüm 1; K2 Bölüm 1
|
2
|
Yaban hayvanlarını tanıma-1
|
K2 Bölüm 2
|
3
|
Yaban hayvanlarını tanıma-2
|
K2 Bölüm 2
|
4
|
Yaban hayvanlarını tanıma-3
|
K2 Bölüm 2
|
5
|
Yaban hayatı-habitat ilişkisi
|
K1 Bölüm 2
|
6
|
Yaban hayatı yönetiminin temel ilkeler
|
K2 Bölüm 15-16
|
7
|
Türiçi ve türler arası ilişkiler
|
K1 Bölüm 6; K2, Bölüm 8-9
|
8
|
Yaban hayatında populasyon yapıları
|
K1 Bölüm 6; K2, Bölüm 8-9-10
|
9
|
Yaban hayatında komünite yapıları
|
K1 Bölüm 7
|
10
|
Yaban hayatına yönelik tehditler
|
K2 Bölüm 17
|
11
|
Restorasyon ekolojisi-Yeniden yerleştirme
|
K1 Bölüm 9
|
12
|
Yaban hayatında koruma biyolojisi
|
K2 Bölüm 18
|
13
|
Yaban hayatında moleküler ekoloji
|
K2 Bölüm 3
|
14
|
Yaban hayatında koruma genetiği
|
K1,K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kubilay TOYRAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Kubilay Toyran
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr Tarkan Yorulmaz
|
Kaynaklar
|
K1. Odum, E.P., Barret, G.W., (2008). Ekolojinin Temel İlkeleri, Çeviri Ed. Işık, K., Palme Yayıncılık, Ankara
K2. Sinclair, A. R. E., Fryxell, J. M., & Caughley, G. (2006). Wildlife ecology, conservation, and management. 2nd ed. Malden, MA ; Oxford: Blackwell Pub.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatı türlerinin ekolojik özelliklerinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Yaban hayatı kavramı ve bu kavramı kapsayan türlerin genel özellikleriyle tanıtılması, bu türlerin habitat ile ilişkisi, türlerin kendi içinde ve çevresiyle ilişkisi, yaban hayatının korunmasına yönelik çalışmalar ve moleküler bakış açısı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
-
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
-
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|