Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Memelilerin genel özellikleri
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Memelilerin evrimi
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Memelilerin beslenme özellikleri
|
K2 Bölüm 16.3
|
4
|
Memelilerde kur yapma ve üreme özellikleri
|
K2 Bölüm 16.6
|
5
|
Memelilerde yavru bakımı ve gelişimi
|
K2 Bölüm 16.6
|
6
|
Memelilerde mevsimsel, morfolojik ve fizyolojik değişimler
|
K1 Bölüm 10
|
7
|
Memelilerde populasyon yapısı ve özellikleri
|
K1 Bölüm 10
|
8
|
Memelilerde metabolizma ve vücut ısısının korunması
|
K1 Bölüm 10
|
9
|
Memelilerin ekosistemdeki yeri ve önemi
|
K1 Bölüm 10
|
10
|
Populasyon yapısı ve memeli karakteristikleri
|
K1 Bölüm 10
|
11
|
Memelilerde metabolizma
|
K1 Bölüm 10
|
12
|
Memelilerin yaşama alanları
|
K2 Bölüm 16.10
|
13
|
Türkiye memelileri-1
|
K2 Bölüm 16.13
|
14
|
Türkiye memelileri-2
|
K1 Bölüm 16.13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kubilay TOYRAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Kubilay Toyran
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Tarkan YORULMAZ
|
Kaynaklar
|
K1. Kuru M. (2006) Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık, Ankara
K2. Demirsoy A.(1996) Memeliler, Metektsan, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Memeli hayvanların yaban hayatındaki yeri, temel yapı, fonksiyon ve özelliklerini öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Memelilerin genel özellikleri, yaşama alanları, beslenme özellikleri, memelilerde kur yapma ve üreme özellikleri, yavru bakımı ve gelişimi, mevsimsel, morfolojik ve fizyolojik değişimler, populasyon yapısı ve özellikleri, metabolizma ve vücut ısısının korunması, memelilerin ekosistemdeki yeri ve önemi, memeli karakteristikleri, Türkiye memelileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
-
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
2
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
3
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
5
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|