ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ornitoloji AYH112 BAHAR 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuşlar sınıfını, kökenini, kuşların biyolojik ve ekolojik özelliklerini tanımlar
    2-Kuş türlerinin ve göç yollarının korunmasına yönelik eylemleri sıralar
    3-Yapacağı arazi çalışmalarında kuş türlerini ayırt eder
    4-Kuş türlerinin sistematik karakterlerini listeler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Arazi çalışması 0144
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuşların kökeni (T) Tarihsel kökenlerine yönelik video ve görsel sunum (P) K1 Bölüm 1
    2 Kuşların morfolojik özellikleri (T) İskelet, gaga ve ayak tiplerinin incelenmesi (P) K1 Bölüm 2
    3 Kuşlarda kanat ve uçma tipleri (T) Kuşkanatlarının incelenmesi ve sahada uçuş gözlemleri (P) K1 Bölüm 3
    4 Kuşlarda üreme mekanizmaları (T) Kuş yumurtalarının incelenmesi ve yuva çalışması (P) K1 Bölüm 4
    5 Kuşlarda göç (T) Dünyadaki göç hareketini anlatan video ve görsel sunum (P) K1 Bölüm 5
    6 Kuşlarda davranış (T) Arazi çalışmasında kur davranışı ve yuva tiplerinin incelenmesi (P) K2 Bölüm 5
    7 Kuşların sınıflandırılmasında kullanılan karakterler (T) Biyolojik müze örneklerini inceleme (P) K2 Bölüm 7
    8 Kuş türlerinin sistematiği (T) Biyolojik müze örneklerini inceleme (P) K2 Bölüm 8
    9 Türkiye`deki karasal kuş türleri-1(T) Arazi çalışmasında karasal kuş türlerinin gözlemi (P) K1 Bölüm 9
    10 Türkiye`deki karasal kuş türleri-2 (T) Arazi çalışmasında karasal kuş türlerinin gözlemi (P) K1 Bölüm 9
    11 Türkiye`deki sucul kuş türleri-1 (T) Arazi çalışmasında sucul kuş türlerinin gözlemi (P) K1 Bölüm 9
    12 Türkiye`deki sucul kuş türleri-2(T) Arazi çalışmasında karasal kuş türlerinin gözlemi (P) K1 Bölüm 10
    13 Türkiye`deki önemli kuş alanları (T) Önemli kuş alanı saha çalışması (P) K1 Bölüm 11
    14 Kuşların korunması (T) Dünyadaki örnek kuş koruma çalışmalarına yönelik belgesel (P) K2 Bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kubilay TOYRAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Kubilay Toyran

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Tarkan YORULMAZ
    Kaynaklar K1. Yiğit, N., Saygılı, F., Çolak, E., Sözen, M., & Karataş, A. (2008). Ornitoloji-Kuş Bilimi Ders Notları, 1. Baskı, Ankara, Türkiye: Ümit Ofset Matbaacılık, 164-297. K2. Welty, J. C., & Baptista, L. (1988). The life of birds. 4th ed. New York: Saunders College Pub.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaban hayatının önemli bir sınıfı olan kuşlara dair temel bilgileri vermek, kuş türlerini tanımak ve bu türlerin arazi çalışmasında ayırt edebilmesine yönelik teknikleri hem teorik olarak hem de arazi çalışmasıyla öğretmektir.
    Dersin İçeriği Kuşların kökeni, kuşlar sınıfının temel özellikleri, sistematik karakterleri kuş davranışları ve ülkemizdeki kuş türleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. -
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. -
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. -
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster