ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatında Seçme Konular AYH211 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tehdit altındaki türler ile ilgili olan uluslararası kaynaklara erişir ve kullanır
    2- Türkiye`de yaban hayatına yönelik tür eylem planı, biyolojik çeşitlilik ve envanter projeleri örnek çalışmalar ile bilerek yapacağı çalışmalarda çıkarımda bulunur
    3-Karşılaşacağı benzer durumlarda CITES ve biyokaçakçılık konularını bilerek uygulama yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)414
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   48
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,6 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 IUCN-Bern Sözleşmesi hakkında genel bilgi
    2 CITES kavramı
    3 Biyokaçakçılık
    4 Tür eylem planının mantığı
    5 Örnek bir bitki türü tür eylem planının incelenmesi
    6 Örnek bir küçük memeli tür eylem planının incelenmesi
    7 Türkiye`de büyük memeli türlere yönelik akademik çalışmalar
    8 Habitat parçalanması
    9 Çankırı DKMP`nin il içerisinde yürüttüğü çalışmalar
    10 Yaban hayvanlarını RES-HES sırasında izleme
    11 Yarasa ekolojisi
    12 Türkiye`de yapılan biyoçeşitlilik çalışmaları hakkında bilgi
    13 Türkiye`de yapılan endemik tür izleme çalışmaları hakkında bilgi
    14 Türkiye`de yapılan otçul memeli envanterleri hakkında bilgi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ali Onur Sayar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Tarkan Yorulmaz
    Kaynaklar 1) Paul R. Krausman and Bruce D. Leopold, 2003, Essential Readings in Wildlife Management & Conservation DKMPGM yayınları ve projeleri
    Yardımcı Kitap Red List Guidelines, IUCN
    Dersin Amacı Tehdit altındaki türler ile ilgili olan ulusalarası kaynaklara erişmeyi ve kullanmayı öğrenir Türkiye`de yaban hayatına yönelik tür eylem planı, biyolojik çeşitlilik ve envanter projeleri örnek çalışmalar ile öğrenir CITES ve biyokaçakçılık konuların tüm yönleriyle kavrar
    Dersin İçeriği Tür korumaya yönelik sözleşmeler ve veritabanları, biyokaçakçılık, Türkiye`deki yaban hayatı korumaya ve izlemeye yönelik çalışmalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olma. 5
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrayabilme. 3
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 2
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip edebilme ve yeterli düzeye ulaşmış olma. -
    5 Yaban hayatının Orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanmış olma. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunma. -
    7 Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olma. 4
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. 3
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme 5
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 2
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 4
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 2
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster