Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Envanter kavramı
|
K1 Bölüm 2
|
2
|
Düzenli envanteri yapılan kuş türleri-1
|
K3
|
3
|
Düzenli envanteri yapılan kuş türleri-2
|
K3
|
4
|
Envanteri yapılan küçük memeliler
|
K2
|
5
|
Envanteri yapılan küçük memeli türler
|
K2
|
6
|
Düzenli envanteri yapılan büyük memeli otçul türler-1
|
K2
|
7
|
Düzenli envanteri yapılan büyük memeli otçul türler-2
|
K2
|
8
|
Düzenli envanteri yapılan büyük memeli etçil türler-1
|
K2
|
9
|
Düzenli envanteri yapılan büyük memeli etçil türler-2
|
K2
|
10
|
Bitkilerde transekt ile örnekleme yöntemi
|
K1 Bölüm 4
|
11
|
Küçük memelilerde transekt ile örnekleme yöntemi
|
K1 Bölüm 10
|
12
|
Yarasalarda örnekleme yöntemi
|
K1 Bölüm 10
|
13
|
Kuşlarda envanter yöntemleri-1
|
K1 Bölüm 9
|
14
|
Kuşlarda envanter yöntemleri-2
|
K1 Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kubilay TOYRAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
R1 Sutherland, W. J. (2006). Ecological census techniques: A handbook.Cambridge University Press, UK
R2 Turan, N., (1984). Türkiye?nin Av ve Yaban Hayvanları ? Memeliler, Ongun Kardeşler Matbaacılık Sanayi, Türkiye.
R3 Porter R.F., ChristensenS., and P. Schiermacker-Hansen (2004). Türkiye ve Ortadoğu`nun Kuşları. Devbelgesel Yay., Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Düzenli envanteri yapılan yaban hayvanlarının tanıtılması ve doğada envanteri için kullanılan tekniklerin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Envanter ve sayım kavramları, envanteri yapılan türleri tanıtma, türlere ait direk ve dolaylı yöntemleri bilme, envanter yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
5
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
3
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
4
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
5
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
3
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
5
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
4
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|