Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Büyük memeli yaban hayvanı envanter yöntemleri
|
|
2
|
Direk gözlem yöntemine dayalı envanter yöntemleri
|
|
3
|
Dolaylı gözlem yöntemine dayalı envanter yöntemleri
|
|
4
|
Kızıl geyik-karaca envanteri
|
|
5
|
Yaban keçisi-çengel boynuzlu dağ keçisi envanteri
|
|
6
|
Yaban koyunu-ceylan envanteri
|
|
7
|
Etçil memelilerde envanter yöntemi
|
|
8
|
Av kotalarının belirlenmesi
|
|
9
|
Fotokapan ile örnekleme yöntemi-1
|
|
10
|
Fotokapan ile örnekleme yöntemi-2
|
|
11
|
Kıl tuzağı ile örnekleme yöntemi
|
|
12
|
Populasyon yoğunluğu hesaplamaları
|
|
13
|
Taşıma kapasitesi kavramı
|
|
14
|
Envanter simulasyonu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ali Onur Sayar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Tarkan Yorulmaz
|
Kaynaklar
|
1) Nova J. Silvy, The Wildlife Techniques Manual: (Volume 1: Research/ Volume 2: Management)
2) Turan - 1984 - Türkiye` nin Av ve Yaban Hayvanları,Memeliler
3)Sinclair ARE, Fryxell JM, Caughley G, 2005, Wildlife Ecology, Conservation Management, 2nd Edition, Wiley-Blackwell
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Büyük memeli türler için envanter yöntemlerini hem teorik olarak bilmesini hem de pratikte uygulayabilmeyi öğretmeyi amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Büyük memeli türler için dolaylı ve direkt envanter yöntemleri, fotokapan ve kıl tuzağı kurma, populasyon yoğunluğu ve taşıma kapasitelerinin anlatılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olma.
|
3
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrayabilme.
|
1
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
3
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip edebilme ve yeterli düzeye ulaşmış olma.
|
1
|
5
|
Yaban hayatının Orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanmış olma.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunma.
|
-
|
7
|
Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olma.
|
3
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
|
4
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|