Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Balıkların genel morfolojik özellikleri,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 1-24), K2 Bölüm 1 (sayfa 1-32)
|
2
|
Balıkların duyu organları, kas sistemleri, deri ve pullar,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 25-30), K2 Bölüm 1 (sayfa 32-45)
|
3
|
Dolaşım ve sindirim sistemi,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 30-54), K2 Bölüm 1 (sayfa 46-50)
|
4
|
Boşaltım ve üreme sistemi,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 55-60), K2 Bölüm 1 (sayfa 50-62)
|
5
|
Balıkların yaşam evreleri,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 60-64), K2 Bölüm 1 (sayfa 62-72)
|
6
|
Beslenme davranışları ve göç,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 64-74), K2 Bölüm 1 (sayfa 72-78)
|
7
|
Tatlı su ekolojisi ve tatlı su balıkları sistematiği,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 75-82), K2 Bölüm 1 (sayfa 78-82)
|
8
|
Akarsu ve göllerde üretkenlik hesaplaması,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 77-84), K2 Bölüm 1 (sayfa 80-92)
|
9
|
Akuatik ortamların bozulmasına neden olan etkenler
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 80-87), K2 Bölüm 1 (sayfa 90-97)
|
10
|
Balık üretim kavramları
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 30-47), K2 Bölüm 1 (sayfa 95-103)
|
11
|
Serin su balıkları (öncelikle alabalık) üretimi,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 90-128), K2 Bölüm 1 (sayfa 105-118)
|
12
|
Ilık su balıkları (sazan) üretimi,
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 135-154), K2 Bölüm 1 (sayfa 119-132)
|
13
|
İçsu alanı balıklandırılma teknikleri-1
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 155-254), K2 Bölüm 1 (sayfa 132-208)
|
14
|
İçsu alanı balıklandırılma teknikleri-2
|
K1 Bölüm 1 (Sayfa 28-54), K2 Bölüm 1 (sayfa 208-356)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mina Cansu Karaer
|
Dersi Verenler
|
1-)11159 11159 11159
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kuru M. (2006) Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık, Ankara
K2. SELMİ, E., & ÖYMEN, T. (1985). Ormaniçi Su Ürünleri. Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatı alanlarından olan akarsu ve göllerde yaşayan balık türlerini, anatomi ve fizyolojilerini tanıtmak ve çok kritik düzeye inen balık türlerinin populasyonlarını artırma yöntemlerini öğretmektir
|
Dersin İçeriği
|
Balıkların genel morfolojik özellikleri, Balıkların duyu organları, kas sistemleri, deri ve pullar, Dolaşım sistemi, boşaltım sistemi,Üreme sistemi, Balıkların yaşam evreleri,Beslenme davranışları ve göç, Tatlı su ekolojisi ve tatlı su balıkları sistematiği, Akarsu ve göllerde üretkenlik hesaplaması, Akuatik ortamların bozulmasına neden olan etkenler,Balık üretim kavramları, Serin su balıkları (öncelikle alabalık) üretimi, Ilık su balıkları (sazan) üretimi, İçsu alanı balıklandırılma teknikleri, İçsu alanı balıklandırılma teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
3
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
2
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
2
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
4
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
2
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|