Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Balıkların genel morfolojik özellikleri,
|
|
2
|
Balıkların duyu organları, kas sistemleri, deri ve pullar,
|
|
3
|
Dolaşım ve sindirim sistemi,
|
|
4
|
Boşaltım ve üreme sistemi,
|
|
5
|
Balıkların yaşam evreleri,
|
|
6
|
Beslenme davranışları ve göç,
|
|
7
|
Tatlı su ekolojisi ve tatlı su balıkları sistematiği,
|
|
8
|
Akarsu ve göllerde üretkenlik hesaplaması,
|
|
9
|
Akuatik ortamların bozulmasına neden olan etkenler
|
|
10
|
Balık üretim kavramları
|
|
11
|
Serin su balıkları (öncelikle alabalık) üretimi,
|
|
12
|
Ilık su balıkları (sazan) üretimi,
|
|
13
|
İçsu alanı balıklandırılma teknikleri-1
|
|
14
|
İçsu alanı balıklandırılma teknikleri-2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ali Onur Sayar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Tarkan Yorulmaz
|
Kaynaklar
|
Selmi, E. ve T. Öymen, 1985. Ormaniçi su ürünleri. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 3312, O.F. Yayın No: 373, 193s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatı alanlarından olan akarsu ve göllerde yaşayan balık türlerini, anatomi ve fizyolojilerini tanıtmak ve çok kritik düzeye inen balık türlerinin populasyonlarını artırma yöntemlerini öğretmektir
|
Dersin İçeriği
|
Balıkların genel morfolojik özellikleri, Balıkların duyu organları, kas sistemleri, deri ve pullar, Dolaşım sistemi, boşaltım sistemi,Üreme sistemi, Balıkların yaşam evreleri,Beslenme davranışları ve göç, Tatlı su ekolojisi ve tatlı su balıkları sistematiği, Akarsu ve göllerde üretkenlik hesaplaması, Akuatik ortamların bozulmasına neden olan etkenler,Balık üretim kavramları, Serin su balıkları (öncelikle alabalık) üretimi, Ilık su balıkları (sazan) üretimi, İçsu alanı balıklandırılma teknikleri, İçsu alanı balıklandırılma teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olma.
|
3
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrayabilme.
|
2
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip edebilme ve yeterli düzeye ulaşmış olma.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının Orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanmış olma.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunma.
|
-
|
7
|
Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olma.
|
3
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
2
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
|
4
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
2
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|