Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Botanik biliminin tanıtılması
|
|
2
|
Biyokimyasal bileşikler ve hücredeki görevleri
|
|
3
|
Bitki hücresinin genel yapısı
|
|
4
|
Sitoplazma hareketleri ve geçitler
|
|
5
|
Bitkisel dokular 1
|
|
6
|
Bitkisel dokular 2
|
|
7
|
Kök ve gövde yapıları
|
|
8
|
Yaprak yapısı ve şekilleri
|
|
9
|
Çiçek yapısı ve şekilleri
|
|
10
|
Meyve ve tohum yapısı ve şekilleri
|
|
11
|
Bitkilerde üreme (Mayoz ve mitoz)
|
|
12
|
Bitkilerin sınıflandırılması ve önemli taksonomik grupların özellikleri
|
|
13
|
Yenilebilir ve ekonomik olarak kullanabilen bitkileri tanıma
|
|
14
|
Hassas bitkilerin önemi ve korunması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Tüm öğretim elemanları
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1 ) Akman, Y. Botanik ve Bitki Biyolojisine Giriş, Palme Yayıncılık, Ankara, 1989. Gerçek, Z. Genel Botanik, K. T. Ü. Yayın no: 160, Trabzon, 1992.
2) Graham M. Wilcox W. Bitki Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara, 608 sy. 2004
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bitkiler alemine ait temel kavramların tanıtılması, önemi yüksek bitki türlerinin tanıtılmasını ve korunma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Kök, yaprak ve çiçek kısımları, özellikleri ve görevleri. Yüksek organizasyonlu bitkilerde (gymnosperm ve angiosperm) bu organların gövdedeki durumları hassas bitkiler, ekonomik önemi olan ve yenilebilir bitkileri tanıma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olma.
|
4
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrayabilme.
|
3
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
3
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip edebilme ve yeterli düzeye ulaşmış olma.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının Orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanmış olma.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunma.
|
-
|
7
|
Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olma.
|
3
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|