Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Müzecilik ve ilgili kavramlar, tarihçe
|
Örnek Müze materyalleri inceleme
|
2
|
Trofe, Tahnit, Örnek saklama metotları
|
Müze örneği hazırlamada kullanılan ekipmanlar
|
3
|
Tahnit teknikleri
|
Örnek tahnit uygulaması
|
4
|
Sıvı ortamda örnek saklama
|
Örneklerin korunması
|
5
|
Örneklerin saklama koşulları
|
Örnek saklama çalışması
|
6
|
Yaban hayatında örneklerin yakalanması
|
Araziden örnek taşınması
|
7
|
Yaban hayatından örneklerin taşınması
|
Arazi Çalışması
|
8
|
Arazide preparasyon
|
Arazi Çalışması
|
9
|
Farklı hayvan gruplarının saklanması
|
Arazi Çalışması
|
10
|
Farklı hayvan gruplarının saklanması
|
Arazi Çalışması
|
11
|
Hayvan müze örneği hazırlama
|
Hayvan müze örneği hazırlama
|
12
|
Hayvan müze örneği hazırlama
|
Hayvan müze örneği hazırlama
|
13
|
Müze koşulları
|
Müze koşulları
|
14
|
Doğa tarihi müzeleri
|
Örnek doğa tarihi müze incelemesi
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. Tarkan Yorulmaz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Tarkan Yorulmaz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mursaloğlu, B. (1965). Omurgalı örneklerinin toplanması, saklanması ve hazırlanması. Ank. Üniv yayınları. Ankara
K2. David W Nagorsen; Randolph L Peterson. (2012). Mammal collectors` manual : a guide for collecting, documenting, and preparing mammal specimens for scientific research. Royal Ontario Museum; Paper edition edition
|
Yardımcı Kitap
|
Yorulmaz T. Ders ve Uygulama ders notları
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatında karşılaşılan ölü hayvanların ve bitkilerin araziden alınıp bir laboratuvar gerilmesl ve müze materyali haline dönüştürülmesi süreçlerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Doğa tarihi Müzecilik hakkında genel bilgiler ve biyolojik materyal inceleme yöntemleri. Farklı gruplardaki hayvanların trofelerinin saklanma koşulları, AKoruma solüsyonları Örneklerin saklama koşulları Araziden örneklerin taşınması Arazide örneklerin yakalanması Arazide preparasyon Farklı hayvan gruplarının saklanması Hayvan müze örneği hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
-
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
-
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
2
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
2
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
4
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
2
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|