Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tür, Türleşme, Populasyon, Biyolojik çeşitlilik ve ilgili kavramlar
|
|
2
|
Biyolojik çeşitliliğin ekosistemler için önemi, dünyadaki canlı çeşitliliği
|
|
3
|
Biyolojik çeşitliliğin tarihçesi ve gelişimi
|
|
4
|
Biyolojik çeşitliliği belirleme yöntemleri
|
|
5
|
Farklı ekosistemlerde biyolojik çeşitlilik
|
|
6
|
Biyolojik çeşitliliği etkileyen faktörler
|
|
7
|
İndikatör tür, Hedef tür, Bayrak Tür, Şemsiye Tür kavramları
|
|
8
|
Biyolojik çeşitliliği tehdit eden faktörlerin yönetimi
|
|
9
|
Koruma uygulamalarının güncel konuları
|
|
10
|
Habitat parçalanması; Bariyerler, adalaşma, bölgesel koruma, habitat koridorları ve geçiş yolları
|
|
11
|
Aşırı avlama, egzotik türler, kirlilik
|
|
12
|
Koruma uygulamalarının güncel konuları
|
|
13
|
Koruma uygulamarının finansmanı
|
|
14
|
Korunan alanların yönetimi ve biyolojik çeşitlilik
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üys. Tarkan YORULMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Ali Onur SAYAR
|
Kaynaklar
|
Primack RB, 2012. Koruma Biyolojisi. Hacattepe Üniv., yayınları, Ankara, 600 sayfa
|
Yardımcı Kitap
|
Leveque C., 2013. Biyoçeşitlilik : Biyolojik Devinimler ve Koruma, Palme yayıncılık, Ankara, 259 sy.
Kaynak, S., 2001. Biyolojik Çeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği, Ankara, 120 sy.
|
Dersin Amacı
|
Dünyada ve Ülkemizdeki Biyolojikçeşitliliği öğretmek, Ülkemizin biyolojik zenginliğini kavramak, biyolojikçeşitliliğin önemni ve yaban hayatındaki yerini kavratmak, Biyolojikçeşitliliği etkileyen faktörleri göstermek, çözüm önerilerini geliştirmesini kavratmak
|
Dersin İçeriği
|
Biyolojik çeşitlilik kavramı ve önemi, Biyolojik çeşitliliği etkileyen faktörler ve bu faktörlerin yönetimi, Habitat parçalanması, kirlilik, koridor etkisi, bariyer etkisi, egzotik türler, ekosistem yönetimi, koruma stratejileri, ve finansman sorunu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olma.
|
1
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrayabilme.
|
4
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip edebilme ve yeterli düzeye ulaşmış olma.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının Orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanmış olma.
|
4
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunma.
|
-
|
7
|
Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olma.
|
4
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
|
4
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme.
|
5
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme
|
5
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
2
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|