Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tür, Türleşme, Populasyon, Biyolojik çeşitlilik ve ilgili kavramlar
|
K1 Bölüm 2
|
2
|
Biyolojik çeşitliliğin ekosistemler için önemi, dünyadaki canlı çeşitliliği
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Biyolojik çeşitliliğin tarihçesi ve gelişimi
|
K1 Bölüm 1
|
4
|
Biyolojik çeşitliliği belirleme yöntemleri
|
K1 Bölüm 2
|
5
|
Farklı ekosistemlerde biyolojik çeşitlilik
|
K1 Bölüm 3
|
6
|
Biyolojik çeşitliliği etkileyen faktörler
|
K1 Bölüm 4
|
7
|
İndikatör tür, Hedef tür, Bayrak Tür, Şemsiye Tür kavramları
|
K1 Bölüm 6
|
8
|
Biyolojik çeşitliliği tehdit eden faktörlerin yönetimi
|
K1 Bölüm 10
|
9
|
Koruma uygulamalarının güncel konuları
|
K2 Bölüm 1
|
10
|
Habitat parçalanması; Bariyerler, adalaşma, bölgesel koruma, habitat koridorları ve geçiş yolları
|
K1 Bölüm 7
|
11
|
Aşırı avlama, egzotik türler, kirlilik
|
K1 Bölüm 6
|
12
|
Koruma uygulamalarının güncel konularının genetik perpektiften değerlendirilmesi
|
K2 Bölüm 1
|
13
|
Koruma uygulamarının finansmanı
|
K2 Bölüm 5
|
14
|
Korunan alanların yönetimi ve biyolojik çeşitlilik
|
K2 Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mina Cansu Karaer
|
Dersi Verenler
|
1-)11159 11159 11159
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Primack, R. B. (2014). Essentials of conservation biology. (6th ed.). Sinauer Associates, Oxford University Press, New York.
K2. Leveque, C., & Mounolou, J. C. (2013). Biyoçeşitlilik, biyolojik devinimler ve koruma (1.baskı). H. H. Başıbüyük, A. Yılmaz & S. Kılınç (Çeviri Editörleri), (1-259 s). Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kaynak, S. (2001). Biyolojik çeşitlilik ve çevre koruma rehberi. Türkiye Tabiatını Koruma Derneği, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Ülkemizin biyolojik zenginliğini kavramak, biyolojikçeşitliliğin önemni ve yaban hayatındaki yerini kavratmak, Biyolojikçeşitliliği etkileyen faktörleri göstermek, çözüm önerilerini geliştirmesini kavratmak
|
Dersin İçeriği
|
Biyolojik çeşitlilik kavramı ve önemi, Biyolojik çeşitliliği etkileyen faktörler ve bu faktörlerin yönetimi, Habitat parçalanması, kirlilik, koridor etkisi, bariyer etkisi, egzotik türler, ekosistem yönetimi, koruma stratejileri, ve finansman sorunu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
1
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
4
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
3
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
2
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|