ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekosistemler AYH207 GÜZ 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekosistem ve habitatları tanımlar ve kategorize eder
    2-Dünyada var olan ekosistem tiplerini ve özelliklerini sıralar
    3-Türkiye`de farklı ekosistem tiplerini ve ekosistemlere özgü yaban hayatını eşleştirir
    4-Ekosistemlerin korunmasına yönelik çıkarımda bulunur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   81
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,7 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekosistem kavramı ve ekosistemi oluşturan unsurlar K1
    2 Dünyada ekosistem tipleri K1
    3 Türkiye`de ekosistem çeşitliliği ve tipleri K1
    4 Orman Ekosistemi K1
    5 Akarsu ekosistemi K1
    6 Göl ekosistemi K1
    7 Step ekosistemi K1
    8 Yüksek dağ alpin ekosistemi K1
    9 Çöl ekosistemi K1
    10 Mağara ekosistemi K1
    11 Deniz ekosistemi K1
    12 Kayalık alan ekosistemi K1
    13 Şehir ekosistemi K1
    14 Ekosistemler ve koruma K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tarkan YORULMAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Ali Onur SAYAR
    Kaynaklar K1. Kathleen C. W., David L. S., Gene E. L.,, 2012. Fundamentals of Ecosystem Science, Academic 326.Press K2. Stuart C., Pamela A. M., Peter V, 2011. Principles of Terrestrial Ecosystem Ecology, Springer-Verlag New York, 529 pp
    Yardımcı Kitap Odum, PE., 2016. Ekoloji`nin Temel İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 598 sy.
    Dersin Amacı Ekosistem kavramının anlaşılması ve Dünyada ve Ülkemizdeki farklı ekosistem tiplerinin öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Ekosistem ve habitat kavramları, dünyadaki ekosistem tipleri ve özellikleri, Türkiye`deki ekosistem tipleri ve özellikleri, orman ekosistemi, akarsu ekosistemi, göl ekosistemi, step ekosistemi, yüksek dağ alpin ekosistemi, kayalık ekosistemler, şehir ekosistemi, ekosistem ve koruma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olma. 2
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrayabilme. 5
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip edebilme ve yeterli düzeye ulaşmış olma. -
    5 Yaban hayatının Orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanmış olma. 3
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunma. -
    7 Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olma. 4
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. 3
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. 2
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme 3
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 2
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster