Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etolojinin tarihsel gelişimi.
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Yabani hayvan davranışları ile ilgili temel kavramlar.
|
K1 Bölüm 1
|
3
|
Davranış araştırmalarında kullanılan yöntemler.
|
K3 Bölüm 6-7
|
4
|
Doğuşla birlikte getirilen davranışlar.
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Yabani hayvanlarda öğrenme davranışları
|
K1 Bölüm 8
|
6
|
Yabani hayvanlarda beslenme davranışları
|
K3 Bölüm 12
|
7
|
Yabani hayvanlarda sosyal davranışlar
|
K2 Bölüm 11; K3 Bölüm 19
|
8
|
Keşfetme, merak ve oyun davranışları.
|
K3 Bölüm 10
|
9
|
Yaban hayvanlarında üreme davranışları
|
K1 Bölüm 12; K3 Bölüm 14
|
10
|
Hayvanlarda toplumsal davranışlar.
|
K2 Bölüm 11; K3 Part 3
|
11
|
Yabani hayvanlarda iletişim mekanizmaları
|
K1 Bölüm 14; K3 Bölüm 17
|
12
|
Yabani hayvanlarda yuva yapma davranışları
|
K2 Bölüm 9
|
13
|
Yabani hayvanlarda avlanma stratejileri
|
K2 Bölüm 4
|
14
|
Yabani hayvanlarda zeka düzeyi
|
K1 Bölüm 5-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mina Cansu Karaer
|
Dersi Verenler
|
1-)11159 11159 11159
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Ali Onur SAYAR
|
Kaynaklar
|
K1. Bolhuis, J. J., & Giraldeau, L. A. E. (2005). The behavior of animals: Mechanisms, function, and evolution (1st ed). Blackwell Publishing, Oxford.
K2. Davies, N. B., Krebs, J. R., & West, S. A. (2012). An introduction to behavioral ecology (4th ed). Wiley-Blackwell, Chichester.
K3. Goodenough, J., McGuire, B., & Jakob, E. (2009). Perspectives on animal behavior. John Wiley & Sons, New York.
K3. Goodenough, J., McGuire, B., & Wallace, R. A. (2001). Perspectives on animal behavior. John Wiley and sons.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yabani hayvanların habitatlarındaki davranışlarını anlamak, hayvanların yaşam döngülerinde hayatta kalmalarını sağlayan davranışsal mekanizmaları kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Etolojinin tarihsel gelişimi. Hayvan davranışları ile ilgili temel kavramlar. Davranış araştırmalarında kullanılan yöntemler. Doğuşla birlikte getirilen davranışlar. Öğrenilmiş davranışlar. Beslenme, yuva yapma, üreme keşfetme, merak ve oyun davranışları. Hayvanlarda toplumsal davranışlar. İYabani hayvanlarda zeka,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
-
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
2
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
4
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
3
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
2
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|