Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İşletmecilik ve Turizm İşletmeciliği
|
|
2
|
Konaklama İşletmeciliği
|
|
3
|
Yiyecek - İçecek İşletmeciliği
|
|
4
|
Seyahat İşletmeciliği
|
|
5
|
Rekreasyon İşletmeciliği
|
|
6
|
Ulaştırma İşletmeciliği
|
|
7
|
Turizm İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon
|
|
8
|
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
|
|
9
|
Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış
|
|
10
|
Turizm İşletmelerinde Kriz Yönetimi
|
|
11
|
Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Yönetimi
|
|
12
|
Turizm İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk ve Etik
|
|
13
|
Turizmin Geleceği
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gönül GÖKER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ayhan Dağdeviren
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Akova, O., Kızılırmak, İ. ve Tanrıverdi, H. (2015). Turizm İşletmeciliği Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Timur, A. ve Bardakoğlu, Ö. (2015). Turizm İşletmeciliği, 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
Cook, R.A., Hsu, C.H.C. ve Marqua, J.J. (2016). Turizm Konaklama ve Seyahat İşletmeciliği (Çev Edit. Tuna, M.), 5. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yayınları.
Altıntaş, V., Akbaba, A., Öter, Z. ve Güler, M.E. (2017). Turizm İşletmeciliği: Endüstriyel ve Yönetsel Boyutlar, 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
Page, S.J. (2016). Turizm İşletmeciliği, (Çev. Edit.Öter, Z.), 5. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yayınları.
Pırnar, İ. (2011). Uluslararası Turizm İşletmeciliği, 1. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Turizm işletmelerinin özelliklerini ve turizm işletmelerinin yönetim ve organizasyon yapılarını açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek dersin içeriğinde İşletmecilik ve Turizm İşletmeciliği, Konaklama İşletmeciliği, Yiyecek - İçecek İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, Rekreasyon İşletmeciliği, Ulaştırma İşletmeciliği, Turizm İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış, Turizm İşletmelerinde Kriz Yönetimi, Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Yönetimi, Turizm İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk ve Etik ve Turizmin Geleceği konuları yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
4
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
4
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
5
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
3
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
4
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
4
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
-
|