ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Otel İşletmelerinde Otomasyon Programları I TUR201 GÜZ 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Otel işletmelerinde kullanılan otomasyon programlarını kavrar.
    2-Otel işletmelerinde kullanılan otomasyon programlarından en az bir tanesini kullanır.
    3-Otel departmanları arasındaki ilişkiyi açıklar.
    4-Otomasyon programı rapor dökümlerini yorumlar.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Kement, Ü. (2016). AmonRA Otel Otomasyon Sistemleri Otello Hospitality Suite, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Sökmen, A. (2014). Konaklama İşletmeleri için Micros - Fidelio Opera Ön Büro Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Pajo, A. (2013). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Otel Otomasyon Programları, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Gökdeniz, A. & Dinç, Y. (2016). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Operasyonları ve Yönetimi Örnek Ön Büro Modelleri, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Kınay, H. (2017). Otel Otomasyonları, Fidelio Suit 8, 3. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi.
    Zengin, B. (Edit.). (2010). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi ve Önbüro Otomasyon Sistemleri, 3. Baskı, Ankara: Değişim Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrencilerin konaklama işletmeleri otomasyon programları hakkında yeterli donanıma sahip olmalarının sağlanması ve öğrencilerin konaklama işletmelerinde güncel olarak kullanılan otomasyon programlarını aktif olarak kullanma becerilerini kazanmalarıdır.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Otel Otomasyon Programları Tanıtımı, Opera Otel Yönetimi Sistemi, Rezervasyon (Profiller, Yeni Rezervasyon, Rezervasyon Güncelleştirme, Bekleme Listesi), Rezervasyon (Grup İşlemleri, Oda Planı, Kat Planı, Takvim-Aktivite), Resepsiyon (Gelişler, Otelde Kalanlar, Oda Hazırlığı Bekleyen Rezervasyonlar, Oda Tahsisi), Kasa İşlemleri (Fatura İşlemleri), Kasa İşlemleri (Hızlı Posting, Kasiyer Fonksiyonları, Kasiyer Vardiya Fonksiyonları, Konaklamayan Misafir), Odalar Yönetimi (Kat Hizmetleri), Odalar Yönetimi (Kullanım / Hizmet Dışı), Diğer İşlemler (Raporlar), Diğer İşlemler (Hızlı Tuş Görüntüleme, Kullanıcı İşlem Bilgisi, Kayıt Kartı) ve Gün Sonu konuları işlenecektir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster