Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Konaklama İşletmelerinde Ön Büro
|
|
2
|
Ön Büronun Görevleri
|
|
3
|
Ön Büro Personelinin Görev ve Sorumlulukları
|
|
4
|
Ön Büronun Diğer Departmanlarla İlişkisi
|
|
5
|
Vardiya (08:00-16:00, 16:00-24:00, 24:00-08:00)
|
|
6
|
Ön Büro Teknolojisi Seçimi ve Kullanım Koşulları
|
|
7
|
Rezervasyon
|
|
8
|
Giriş ve Çıkış İşlemleri
|
|
9
|
Misafir Hizmetleri ve İletişim
|
|
10
|
Pazarlama ve Satış
|
|
11
|
Güvenlik ve Ön Büro
|
|
12
|
Ön Büro Paket Program Elektra Otomasyon
|
|
13
|
Ön Büro Paket Program Elektra Otomasyon
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Kantarcı, K. & Ekinci, İ. (2014). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Eraslan, N. (2012). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Gökdeniz, A. & Dinç, Y. (2016). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Operasyonları ve Yönetimi Örnek Ön Büro Modelleri, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.>br>
Emeksiz, M. & Yolal, M. (2012). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2014). Konaklama İşletmeleri için Micros - Fidelio Opera Ön Büro Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Kement, Ü. (2016). AmonRA Otel Otomasyon Sistemleri Otello Hospitality Suite, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Pajo, A. (2013). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Otel Otomasyon Programları, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Kınay, H. (2017). Otel Otomasyonları, Fidelio Suit 8, 3. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi.
Zengin, B. (Edit.). (2010). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi ve Önbüro Otomasyon Sistemleri, 3. Baskı, Ankara: Değişim Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin ön büroda çalışan personelin sahip olması gereken özellikleri ile ön büroda kullanılan belgelerin özelliklerini kapsamlı bir şekilde öğrenmelerinin sağlanması. Ayrıca ön büro ile diğer bölümlerin aralarındaki veri iletişiminin öneminin kavranması.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Konaklama İşletmelerinde Ön Büro, Ön Büronun Görevleri, Ön Büro Personelinin Görev ve Sorumlulukları, Ön Büronun Diğer Departmanlarla İlişkisi, Vardiya (08:00-16:00, 16:00-24:00, 24:00-08:00), Ön Büro Teknolojisi Seçimi ve Kullanım Koşulları, Rezervasyon, Giriş ve Çıkış İşlemleri, Misafir Hizmetleri ve İletişim, Pazarlama ve Satış, Güvenlik ve Ön Büro, ve Ön Büro Paket Program Elektra Otomasyon konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
5
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
4
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
5
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
4
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
3
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
5
|