ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ön Büro Hizmetleri TUR203 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ön büro yönetimi, organizasyonu ve örgüt yapısını kavrar.
    2-Ön büro otomasyon sistemlerini kullanır.
    3-Ön büronun diğer departmanlarla ilişkisini açıklar.
    4-Ön büro personelinin görev ve sorumluluklarını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler04520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Konaklama İşletmelerinde Ön Büro
    2 Ön Büronun Görevleri
    3 Ön Büro Personelinin Görev ve Sorumlulukları
    4 Ön Büronun Diğer Departmanlarla İlişkisi
    5 Vardiya (08:00-16:00, 16:00-24:00, 24:00-08:00)
    6 Ön Büro Teknolojisi Seçimi ve Kullanım Koşulları
    7 Rezervasyon
    8 Giriş ve Çıkış İşlemleri
    9 Misafir Hizmetleri ve İletişim
    10 Pazarlama ve Satış
    11 Güvenlik ve Ön Büro
    12 Ön Büro Paket Program Elektra Otomasyon
    13 Ön Büro Paket Program Elektra Otomasyon
    14 Genel Değerlendirme ve Kapanış
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Kantarcı, K. & Ekinci, İ. (2014). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Eraslan, N. (2012). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
    Gökdeniz, A. & Dinç, Y. (2016). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Operasyonları ve Yönetimi Örnek Ön Büro Modelleri, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.>br> Emeksiz, M. & Yolal, M. (2012). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Sökmen, A. (2014). Konaklama İşletmeleri için Micros - Fidelio Opera Ön Büro Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Kement, Ü. (2016). AmonRA Otel Otomasyon Sistemleri Otello Hospitality Suite, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Pajo, A. (2013). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Otel Otomasyon Programları, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Kınay, H. (2017). Otel Otomasyonları, Fidelio Suit 8, 3. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi.
    Zengin, B. (Edit.). (2010). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi ve Önbüro Otomasyon Sistemleri, 3. Baskı, Ankara: Değişim Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrencilerin ön büroda çalışan personelin sahip olması gereken özellikleri ile ön büroda kullanılan belgelerin özelliklerini kapsamlı bir şekilde öğrenmelerinin sağlanması. Ayrıca ön büro ile diğer bölümlerin aralarındaki veri iletişiminin öneminin kavranması.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Konaklama İşletmelerinde Ön Büro, Ön Büronun Görevleri, Ön Büro Personelinin Görev ve Sorumlulukları, Ön Büronun Diğer Departmanlarla İlişkisi, Vardiya (08:00-16:00, 16:00-24:00, 24:00-08:00), Ön Büro Teknolojisi Seçimi ve Kullanım Koşulları, Rezervasyon, Giriş ve Çıkış İşlemleri, Misafir Hizmetleri ve İletişim, Pazarlama ve Satış, Güvenlik ve Ön Büro, ve Ön Büro Paket Program Elektra Otomasyon konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 5
    2 İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 3
    4 Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar. 5
    5 Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. 4
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar. 5
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar. 4
    10 Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar. 3
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster