ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kat Hizmetleri TUR205 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kat hizmetleri organizasyon yapısı, kat hizmetlerinde çalışan personelin görev ve sorumlulukları, kat hizmetlerinde bilgi akışı ve raporlama ve kat hizmetlerinde kullanılan araç-gereçlerİ tanımlar.
    2-Kat hizmetlerinde temizlik, hijyen ve sanitasyon ve güvenlik ile ilgili kavramları açıklar.
    3-Çamaşırhane yönetimi, bahçe düzenleme ve müşteri oda dekorasyonunu planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kat Hizmetleri Departmanının Tanımı ve Organizasyonu K1-BÖLÜM-1
    2 Kat Hizmetleri Departmanının Tanımı ve Organizasyonu K1-BÖLÜM-1
    3 Kat Hizmetleri Departmanında Personel İşleri K1-BÖLÜM-2
    4 Kat Hizmetleri Departmanında Planlama K1-BÖLÜM-3
    5 Kat Hizmetleri Departmanında Bilgi Akışı K1-BÖLÜM-4
    6 Kat Hizmetleri Departmanında Kontrol K1-BÖLÜM-5
    7 Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme K1-BÖLÜM-6
    8 Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler K1-BÖLÜM-7
    9 Kat Hizmetleri Departmanında Temizlik K1-BÖLÜM-8
    10 Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen K2-BÖLÜM-12
    11 Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik K2-BÖLÜM-13
    12 Müşteri Odalarının Dekorasyonu ve Bahçe Düzenleme K2-BÖLÜM-14
    13 Çamaşırhane Yönetimi K2-BÖLÜM-10
    14 Çamaşırhane Yönetimi K2-BÖLÜM-10
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gönül GÖKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Kozak, M. A. (2017). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, 11. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık K2. Perçin, N., Ş. (2019) Kat Hizmetleri Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
    Yardımcı Kitap YK1. Kurgun, H. (2010). Konaklama İşletmelerinde Odalar Bölümü Yönetimi Modern Yönetim Yaklaşımları ve Gelir Yönetimi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    YK2. Sezgin, O. M. (2000). Uygulamalı ve Açıklamalı Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi.
    YK3. Seymen, O. A., Erdem, B. & Gül, M. K. (2014). Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi (Örnek Kat Hizmetleri Otomasyon Modülü), 5. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    YK4. Yılmaz, Y. & Yılmaz, B. (2014). Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Dersin Amacı Kat hizmetleri organizasyon yapısını öğrenir. Kat hizmetleri organizasyonu içerisinde görev alan tüm personelin görev ve sorumluluklarına ilişkin bilgi sahibi olur.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Kat Hizmetleri Departmanının Tanımı ve Organizasyonu, Kat Hizmetleri Departmanında Personel İşleri, Kat Hizmetleri Departmanında Planlama, Kat Hizmetleri Departmanında Bilgi Akışı, Kat Hizmetleri Departmanında Kontrol, Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme, Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler, Kat Hizmetleri Departmanında Temizlik, Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen, Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik, Müşteri Odalarının Dekorasyonu ve Çamaşırhane Yönetimi konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    2 İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 5
    4 Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar. 4
    5 Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. 5
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Turizm işletmelerindeki muhasebe sistemleri ve belge düzenlerini iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olur. -
    10 Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. -
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster