ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kat Hizmetleri TUR205 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları kavrar.
    2-Kat hizmetleri yönetimi, organizasyonu ve örgüt yapısını kavrar.
    3-Konuk ve personel kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler204520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kat Hizmetleri Departmanının Tanımı ve Organizasyonu
    2 Kat Hizmetleri Departmanının Tanımı ve Organizasyonu
    3 Kat Hizmetleri Departmanında Personel İşleri
    4 Kat Hizmetleri Departmanında Planlama
    5 Kat Hizmetleri Departmanında Bilgi Akışı
    6 Kat Hizmetleri Departmanında Kontrol
    7 Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme
    8 Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler
    9 Kat Hizmetleri Departmanında Temizlik
    10 Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen
    11 Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik
    12 Müşteri Odalarının Dekorasyonu
    13 Çamaşırhane Yönetimi
    14 Genel Değerlendirme ve Kapanış
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Kozak, M. A. (2017). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, 11. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Seymen, O. A., Erdem, B. & Gül, M. K. (2014). Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi (Örnek Kat Hizmetleri Otomasyon Modülü), 5. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Yılmaz, Y. & Yılmaz, B. (2014). Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Kurgun, H. (2010). Konaklama İşletmelerinde Odalar Bölümü Yönetimi Modern Yönetim Yaklaşımları ve Gelir Yönetimi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Sezgin, O. M. (2000). Uygulamalı ve Açıklamalı Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi.
    Dersin Amacı Kat hizmetleri organizasyon yapısını öğrenir. Kat hizmetleri organizasyonu içerisinde görev alan tüm personelin görev ve sorumluluklarına ilişkin bilgi sahibi olur.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Kat Hizmetleri Departmanının Tanımı ve Organizasyonu, Kat Hizmetleri Departmanında Personel İşleri, Kat Hizmetleri Departmanında Planlama, Kat Hizmetleri Departmanında Bilgi Akışı, Kat Hizmetleri Departmanında Kontrol, Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme, Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler, Kat Hizmetleri Departmanında Temizlik, Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen, Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik, Müşteri Odalarının Dekorasyonu ve Çamaşırhane Yönetimi konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 3
    2 İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar. 4
    5 Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. 5
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar. 5
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar. 5
    10 Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur. 4
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar. 3
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster