Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turizm İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Turizm İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
3
|
Otel İşletmeciliği İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
4
|
Misafir Hizmetleri ve İletişim
|
|
5
|
Misafir / Müşteri Çeşitleri
|
|
6
|
Müşteri Davranışları
|
|
7
|
Müşteri Memnuniyeti
|
|
8
|
Ön Büro İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
9
|
Ön Büro İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
10
|
Kat Hizmetleri İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
11
|
Kat Hizmetleri İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
12
|
Pazarlama ve Satış
|
|
13
|
Halkla İlişkiler İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Zeynep MADEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Tekin, F. (2014). Turizm Personeline Pratik İngilizce, 1. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Türet, Ş. S. (2000). Yeni Öğrenenler İçin Pratik Turizm İngilizcesi, İstanbul: Fono Açık Öğretim Kurumu Yayınları.
Lawrence J. Z.& Nigel C. (2012). Everyday English for Hospitality Professionals, 1. Baskı, New York City: HarperCollins Publishers.
Seymour, M. (2011). Hotel and Hospitality English, 1. Baskı, New York City: HarperCollins Publishers.
|
Yardımcı Kitap
|
Jordens, R. & Jordens, T. ( 2011). Talk About Travel, 2. Baskı, Japonya: Compass Publishing.
Jennifer, M. T. (2004). English for Hospitality and Foodservice, 1. Baskı, Londra: Pearson Publishing.
|
Dersin Amacı
|
Mesleki İngilizce alanında okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerileri kazandırmak. Türkiye`de ve dünyada turizm ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilecek, istatistiki verileri analiz edebilecek düzeyde genel kavram ve terimlerin öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Turizm İle İlgili Temel Kavramlar, Otel İşletmeciliği İle İlgili Temel Kavramlar, Misafir Hizmetleri ve İletişim, Misafir / Müşteri Çeşitleri, Müşteri Davranışları, Müşteri Memnuniyeti, Ön Büro İle İlgili Temel Kavramlar, Kat Hizmetleri İle İlgili Temel Kavramlar, Pazarlama ve Satış ve Halkla İlişkiler İle İlgili Temel Kavramlar konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
4
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
5
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
3
|