ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizm Pazarlaması TUR209 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Turizm pazarlaması hakkında genel bilgileri kavrar.
    3-Turizm pazarlaması kavramlarının doğru anlaşılabilmesini ve kullanılabilmesini sağlar.
    4-Pazarlama karması elemanlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler204520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje02510
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   125
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,17 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama Kavramı Tanımı, Kapsamı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
    2 Hizmet Pazarlaması
    3 Turizm Pazarlamasına Giriş
    4 Turizm Pazarlama Çevresi
    5 Turizm Pazarlaması Planlaması
    6 Pazarlama Bilgi Sistemleri
    7 Turizm Pazarı
    8 Ürün
    9 Dağıtım
    10 Fiyat
    11 Tutundurma
    12 İnsan
    13 Fiziksel Kanıtlar, Süreçler ve Elektronik Ortamda Pazarlama
    14 Genel Değerlendirme ve Kapanış
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Hacıoğlu, N. (2016). Turizm Pazarlaması, 11. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
    Bahattin Rızaoğlu, B. (2016). Turizm Pazarlaması, 6. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Nazmi Kozak, N. (2014). Turizm Pazarlaması, 7. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Artuğer, S. (Edit.). (2014). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Turizmde Uygulamaları, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Kılıç, B. (Edit.).& Öter, Z. (Edit). (2015). Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar, 1. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın.
    Yardımcı Kitap Kılıç, S. & Demir, S. (2015). Turizm Pazarlaması, 1. Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi.
    Özdemir, G. (2013). Destinasyon Pazarlaması ve Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Özdemir, G. (2007). Destinasyon Pazarlaması, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Argan, M. (2006). Eğlence Pazarlaması, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Dersin Amacı Turizm pazarlaması kavramlarının doğru anlaşılabilmesini ve kullanılabilmesini sağlamak. Pazarlama karması elemanlarını öğrenerek bunların birbirleriyle olan ilişkilerini analiz edebilme yetkinliğine ulaşmak.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Pazarlama Kavramı Tanımı, Kapsamı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler, Hizmet Pazarlaması, Turizm Pazarlamasına Giriş, Turizm Pazarlama Çevresi, Turizm Pazarlaması Planlaması, Pazarlama Bilgi Sistemleri, Turizm Pazarı, Ürün, Dağıtım, Fiyat, Tutundurma, İnsan ve Fiziksel Kanıtlar, Süreçler ve Elektronik Ortamda Pazarlama konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 5
    2 İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. 4
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 4
    4 Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar. 4
    5 Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. 5
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 5
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar. 4
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. 4
    9 Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar. 4
    10 Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur. 5
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. 3
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar. 5
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 5
    15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster