CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Tourism Marketing TUR209 FALL 3+0 E 4
    Learning Outcomes
    1-Summarizes the historical development of marketing.
    2-Explains the use of social media in tourism marketing.
    3-Explains the features of tourism marketing.
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Assoc. Prof. Dr. Ayhan DAĞDEVİREN
    Instructors -
    Assistants Teaching staff of the department
    Resources R1 Kozak, N. (2019). Turizm Pazarlaması (8. baskı). Detay Yayıncılık, Ankara. R2 Ersoy, N. F. (2016). Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması. E.O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (128-150 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Özel, Ç. H. (2016). Turizm Pazarlamasına Genel Bakış. .O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (24-49 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Er, İ. (2016). Turizm Pazarlamasında Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri. O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (74-103 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Boyraz, E. (2016). Turizm Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı. O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (152-179 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    Supplementary Book -
    Goals The aim of this course is to teach the basic concepts of tourism marketing.
    Content The content of the course includes marketing in general, service marketing, introduction to tourism marketing, tourism marketing environment, tourism marketing planning, marketing information system, tourism market, marketing mix elements (product, place, price, promotion, people, physical evidences and processes), use of social media in tourism marketing.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster