Prerequisites
|
-
|
Language of Instruction
|
Turkish
|
Responsible
|
Assoc. Prof. Dr. Ayhan DAĞDEVİREN
|
Instructors
|
-
|
Assistants
|
Teaching staff of the department
|
Resources
|
R1
Kozak, N. (2019). Turizm Pazarlaması (8. baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
R2
Ersoy, N. F. (2016). Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması. E.O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (128-150 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Özel, Ç. H. (2016). Turizm Pazarlamasına Genel Bakış. .O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (24-49 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Er, İ. (2016). Turizm Pazarlamasında Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri. O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (74-103 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Boyraz, E. (2016). Turizm Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı. O. Aksöz (ed.). Turizm Pazarlaması (152-179 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
|
Supplementary Book
|
-
|
Goals
|
The aim of this course is to teach the basic concepts of tourism marketing.
|
Content
|
The content of the course includes marketing in general, service marketing, introduction to tourism marketing, tourism marketing environment, tourism marketing planning, marketing information system, tourism market, marketing mix elements (product, place, price, promotion, people, physical evidences and processes), use of social media in tourism marketing.
|