Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yiyecek ve İçecek Bölümü Organizasyon Yapısı
|
|
2
|
Servis Departmanı Çalışanları
|
|
3
|
Servis Departmanı Özellikleri
|
|
4
|
Servis Departmanında Kullanılan Malzemeler ve Bakımları
|
|
5
|
Servise Hazırlık/Ön Hazırlık
|
|
6
|
Servis Türleri
|
|
7
|
İçecek Bilgisi ve Servisleri
|
|
8
|
Servis Uygulamaları (Servis Açma)
|
|
9
|
Servis Uygulamaları (Misafiri Karşılama)
|
|
10
|
Servis Uygulamaları (Sipariş Alma)
|
|
11
|
Servis Uygulamaları (Rutin Servis)
|
|
12
|
Servis Uygulamaları (Banket Servisi)
|
|
13
|
Servis Uygulamaları (Oda Servisi)
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ayhan Dağdeviren
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
Yılmaz, Y. (2014). Konaklama ve Ağırlama İşletmelerinde Servis Tekniği ve Yönetimi, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2011). Yiyecek ve İçecek Servisi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2014). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, 7. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Sarıışık, M. (Edit.). (2012). Yiyecek İçecek Hizmetleri, 2. Baskı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Yiyecek ve içecek servisinde kullanılan araç ve gereçleri tanıyarak bunların bakımını öğrenmek. Yiyecek ve içecek servisi ile ilgili servis aşamalarını öğrenerek aktif bir şekilde uygulamalarını yapabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Yiyecek ve İçecek Bölümü Organizasyon Yapısı, Servis Departmanı, Servis Departmanında Kullanılan Malzemeler ve Bakımları, Servise Hazırlık/Ön Hazırlık, Servis Türleri, İçecek Bilgisi ve Servisleri ve Servis Uygulamaları konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
3
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
5
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
4
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
5
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
5
|