Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mutfak
|
|
2
|
Mutfak Örgüt Yapısı
|
|
3
|
Mutfak Planlama
|
|
4
|
Mutfakda Kullanılan Araç ve Gereçler
|
|
5
|
Mutfakta Üretim Aşamaları
|
|
6
|
Pişirme Yöntemleri (Haşlama, Kendi Suyunda Pişirme, Izgara, Buharda Pişirme)
|
|
7
|
Pişirme Yöntemleri (Tavada Pişirme, Yağda Pişirme, Fırında Çevirerek Pişirme, Tütsülemek)
|
|
8
|
Garnitürler
|
|
9
|
Soslar
|
|
10
|
Mutfak Uygulamaları (Sebzeler ve Baklagiller)
|
|
11
|
Mutfak Uygulamaları (Doğrama Teknikleri)
|
|
12
|
Mutfak Uygulamaları (Salata ve Çorbalar)
|
|
13
|
Mutfak Uygulamaları (Hamur İşleri)
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ayhan Dağdeviren
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Yılmaz, Y. (2014). Konaklama ve Ağırlama İşletmelerinde Servis Tekniği ve Yönetimi, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2014). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, 7. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Aktaş, A. & Özdemir, B. (2012). Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Sökmen, A. (2011). Yiyecek ve İçecek Servisi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Küçükaslan, N. (2009). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Mutfak Hizmetleri Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Gökdemir, A. (2009). Mutfak Hizmetleri Yönetimi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Mutfakta kullanılan malzemeleri tanımak ve üretim aşamalarının her basamağında yer almaktır. Ayrıca öğrencilerin güncel bilgi ve donanıma sahip olarak konaklama işletmesinin mutfak bölümünü için yeterliğe ulaşmalarının sağlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Mutfak, Mutfak Örgüt Yapısı, Mutfak Planlama, Mutfakta Kullanılan Araç ve Gereçler, Mutfakta Üretim Aşamaları, Pişirme Yöntemleri, Garnitürler, Soslar ve Mutfak Uygulamaları konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
4
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
3
|