Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Anadolu Çağları
|
|
2
|
Anadolu Uygarlıkları - Türk Tarihi ve Osmanlı İmparatorluğu 1
|
|
3
|
Anadolu Uygarlıkları - Türk Tarihi ve Osmanlı İmparatorluğu 2
|
|
4
|
Anadolu Uygarlıkları - Hititler 1
|
|
5
|
Anadolu Uygarlıkları - Hititler 2
|
|
6
|
Anadolu Uygarlıkları - Roma ve Bizanslılar
|
|
7
|
Anadolu Uygarlıkları - Roma ve Bizanslılar
|
|
8
|
Anadolu Uygarlıkları - Mezopotamya
|
|
9
|
Anadolu Uygarlıkları - Urartular
|
|
10
|
Anadolu Uygarlıkları - Asur Ticaret Kolonileri
|
|
11
|
Anadolu Uygarlıkları - Diğer Uygarlıklar 1
|
|
12
|
Anadolu Uygarlıkları - Diğer Uygarlıklar 2
|
|
13
|
Dünya Harikaları
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araştırma Görevlisi Doktor Remziye EKİCİ
|
Dersi Verenler
|
1-)10506 10506 10506
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Akurgal, E. (2014). Anadolu Uygarlıkları, 1. Baskı. Ankara: Phoenix Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
Yıldız, S. (2017). Bizans Tarihi Kültürü Sanatı ve Anadolu?da İzleri, 4. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık. .
Değirmencioğlu, A.Ö. ve Başçı, A. (2014). İsa Peygamber ve Anadolu İkonografisi, 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
Ayvazoğlu, A., Kırmızı, H. ve Köse, İ.(2007). Pratik Anadolu Rehberi, 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Anadolu`da kurulan uygarlıkların kuruldukları bölgeler ile bu uygarlıkların sosyal ve kültürel yaşamları hakkında ile birbirleri ile etkileşimleri hakkında yeterli bilgi düzeylerine ulaşmalarının sağlanması amaçlanmıştır
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Anadolu Çağları, Anadolu Uygarlıkları - Türk Tarihi ve Osmanlı İmparatorluğu, Anadolu Uygarlıkları - Hititler, Anadolu Uygarlıkları - Roma ve Bizanslılar, Anadolu Uygarlıkları - Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları - Urartular, Anadolu Uygarlıkları - Asur Ticaret Kolonileri, Anadolu Uygarlıkları - Diğer Uygarlıklar, Dünya Harikaları konuları işlenecektir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
4
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
2
|