Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rekreasyon İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Rekreasyon ve Turizm İlişkisi
|
|
3
|
Rekreasyon ve Pazarlama
|
|
4
|
Boş Zamanla İlgili Temel Kavramlar
|
|
5
|
Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması
|
|
6
|
Liderlik
|
|
7
|
Animasyon Türleri I
|
|
8
|
Animasyon Türleri II
|
|
9
|
Müşteri İlişkileri
|
|
10
|
Animasyon Faaliyetleri ile Satış ve Pazarlama İlişkisi
|
|
11
|
Oyun, Oyun Kültürü ve Oyun Türleri I
|
|
12
|
Oyun, Oyun Kültürü ve Oyun Türleri II
|
|
13
|
Açık Alan Rekreasyonu
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Zeynep MADEN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Oktay Yazıcı
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Lawrence J. Z.& Nigel C. (2012). Everyday English for Hospitality Professionals, 1. Baskı, New York City: HarperCollins Publishers.
Seymour, M. (2011). Hotel and Hospitality English, 1. Baskı, New York City: HarperCollins Publishers.
|
Yardımcı Kitap
|
Tekin, F. (2014). Turizm Personeline Pratik İngilizce, 1. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Jordens, R. & Jordens, T. ( 2011). Talk About Travel, 2. Baskı, Japonya: Compass Publishing.
Jennifer, M. T. (2004). English for Hospitality and Foodservice, 1. Baskı, Londra: Pearson Publishing.
Türet, Ş. S. (2000). Yeni Öğrenenler İçin Pratik Turizm İngilizcesi, İstanbul: Fono Açık Öğretim Kurumu Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Mesleki İngilizce alanında okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerileri kazandırılması amaçlanmıştır
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Rekreasyon İle İlgili Temel Kavramlar, Rekreasyon ve Turizm İlişkisi, Rekreasyon ve Pazarlama, Boş Zamanla İlgili Temel Kavramlar, Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması, Liderlik, Animasyon Türleri, Müşteri İlişkileri, Animasyon Faaliyetleri ile Satış ve Pazarlama İlişkisi, Oyun, Oyun Kültürü ve Oyun Türleri ve Açık Alan Rekreasyonu konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
2
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
2
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
5
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
3
|