Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yönetimin Kavramsal İçeriği
Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi
|
K1-BÖLÜM-1
K1-BÖLÜM-2
K2-BÖLÜM-1
K2-BÖLÜM-2
|
2
|
Yönetim İşlevleri (Planlama)
|
K1-BÖLÜM-4
K2-BÖLÜM-3
|
3
|
Yönetim İşlevleri (Örgütleme)
|
K1-BÖLÜM-5
K2-BÖLÜM-3
|
4
|
Yönetim İşlevleri (Yürütme)
|
K1-BÖLÜM-6
K2-BÖLÜM-3
|
5
|
Yönetim İşlevleri (Eşgüdümleme)
|
K1-BÖLÜM-7
K2-BÖLÜM-3
|
6
|
Yönetim İşlevleri (Denetim)
|
K1-BÖLÜM-8
K2-BÖLÜM-3
|
7
|
Liderlik
Liderlik Kuramları
|
K1-BÖLÜM-9
K2-BÖLÜM-5
|
8
|
Örgütlerde Güdüleme
Güdüleme Kuramları
|
K1-BÖLÜM-10
K2-BÖLÜM-5
|
9
|
Örgütsel İletişim
|
K1-BÖLÜM-11
K2-BÖLÜM-5
|
10
|
Modern sonrası yönetim yaklaşımları
Stratejik yönetim
|
K1-BÖLÜM-12
K2-BÖLÜM-4
|
11
|
Toplam kalite yönetimi
Yeniden yapılanma (reengıneerıng)
|
K1-BÖLÜM-13
K1-BÖLÜM-14
K2-BÖLÜM-4
|
12
|
Yalın yönetim ve yalın örgüt
Öğrenen örgütler
|
K1-BÖLÜM-15
K1-BÖLÜM-16
K2-BÖLÜM-4
|
13
|
Personeli güçlendirme
Örgütsel küçülme
|
K1-BÖLÜM-17
K1-BÖLÜM-19
K2-BÖLÜM-4
|
14
|
Kıyaslama tekniğinin kavramsal analizi
|
K1-BÖLÜM-20
K2-BÖLÜM-4
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Bolat, T., Aytemiz Seymen, O., Bolat, O.İ., ve Erdem, B. ( 2016). Yönetim ve Organizasyon (6. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Koç, H., Topaloğlu, M. (2010), Yönetim Bilimi Temel Kavramlar, Kuramlar ve İlkeler. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Yönetim kavramı ile ilgili temel terimlerin ve yönetim işlevlerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Yönetimin Kavramsal İçeriği, Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi, Yönetim İşlevleri, Yönetim İşlevleri (Planlama), Yönetim İşlevleri (Örgütleme), Yönetim İşlevleri (Yürütme), Yönetim İşlevleri (Eşgüdümleme), Yönetim İşlevleri (Denetim), Liderlik, Liderlik Kuramları, Örgütlerde Güdüleme, Güdüleme Kuramları ve Örgütsel İletişim konuları yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki muhasebe sistemleri ve belge düzenlerini iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|