Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı
|
|
2
|
İletişim Çeşitleri
|
|
3
|
Sözsüz İletişim ve Beden Dili
|
|
4
|
İletişim Modelleri
|
|
5
|
İletişim Kurma Yolları, Engel ve Problemleri
|
|
6
|
Örgütsel İletişim Süreci
|
|
7
|
İletişimde Bilgi Teknolojileri
|
|
8
|
Etkili İletişimde Çatışma Yönetimi
|
|
9
|
Kişiler Arası İletişimde Etkinlik ve Empati
|
|
10
|
Pazarlama İletişimi
|
|
11
|
Pazarlama İletişimi
|
|
12
|
İletişimde Halkla İlişkiler
|
|
13
|
İletişimde Müşteri İlişkileri Yönetimi
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gönül GÖKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Tayfun, R. (2014). Etkili İletişim ve Beden Dili, 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Çağlar, İ. & Kılıç, S. (2012). Genel İletişim, 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Çağlar, İ. (Edit.). & Kılıç, S. (Edit.). (2016). Genel, Teknik ve Etkili İletişim, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Yatkın, A. & Yatkın, Ü. N. (2015). Halkla İlişkiler ve İletişim, 4. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). İletişim Becerileri, 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Aydın, N. (2009). Etkili İletişim Stratejileri, 1. Baskı, İstanbul: Kum Saati Yayınları.
Güven, B. (Edit.). (2013). Etkili İletişim, 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Etkili iletişim tekniklerini kavrar. Beden dilinin iletişimde önemini anlayarak, sözel iletişimi beden dili ile birleştirmenin önemin kavrar. Bölümler arası etkili bir iletişimim işletme başarısındaki önemini ve zorunluluğunu anlar.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı, İletişim Çeşitleri, Sözsüz İletişim ve Beden Dili, İletişim Modelleri, İletişim Kurma Yolları, Engel ve Problemleri, Örgütsel İletişim Süreci, İletişimde Bilgi Teknolojileri, Etkili İletişimde Çatışma Yönetimi, Kişiler Arası İletişimde Etkinlik ve Empati, Pazarlama İletişimi, İletişimde Halkla İlişkiler ve İletişimde Müşteri İlişkileri Yönetimi konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
4
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
3
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
5
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
5
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
5
|