ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizmde Tüketici Davranışı TUR212 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tüketici davranışı kavramını ve özelliklerini bilir.
    2-Tüketici davranışı ile pazarlama stratejisi arasındaki ilişkiyi anlar.
    3-Turizmde tüketici davranışlarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler203515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri K1-BÖLÜM-1
    2 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi K1-BÖLÜM-1
    3 Öğrenme ve Güdülenme K1-BÖLÜM-2
    4 Güdüleme Kuramları K1-BÖLÜM-2
    5 Algılama ve İlgilenim K1-BÖLÜM-3
    6 Perakendecilikte Algılama ve Tüketiciler K1-BÖLÜM-3
    7 Tutum ve değerler K1-BÖLÜM-4
    8 Tutum ve değerler K1-BÖLÜM-4
    9 Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi M1
    10 Kişilik, Benlik ve Yaşam Biçimleri K1-BÖLÜM-5
    11 Danışma Grupları ve Aile K1-BÖLÜM-6
    12 Satın Alma Karar Sürecinde Danışma Grupları ve Tüketici Davranışında Aile K1-BÖLÜM-6
    13 Sosyal Sınıf ve Kültür K1-BÖLÜM-7
    14 Tüketici Karar ve Satın Alma Süreçleri K1-BÖLÜM-8
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Doktor Sinem KUNT
    Dersi Verenler

    1-)10634 10634 10634

    Ders Yardımcıları Araştırma Görevlisi Sema KÜÇÜKALİ
    Kaynaklar K1. Eroğlu, E., M.N., Velioğlu, Barış, G., & Argan, M. (2012). Tüketici Davranışları. Y. Odabaşı (ed.) (1.Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. M1. Aydın, B., & Doğan, M. (2020). Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6(1), 93-115.
    Yardımcı Kitap YK1. Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara. YK2. Demir, Ş. Ş., & Kozak, M. (2013). Tüketici Davranışları (1. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara. YK3. Odabaşı, Y., & Barış, G. (2014). Tüketici Davranışı (14. Baskı). MediaCat Yayınları, İstanbul. YK4. Durmaz, Y. (2007). Tüketici Davranışı (2. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Tüketici davranışları konusunda teorik bilgi vermek ve turizmde tüketicinin önemini örnek olaylarla ortaya koymaktır.
    Dersin İçeriği Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi Öğrenme ve Güdülenme Güdüleme Kuramları Algılama ve İlgilenim Perakendecilikte Algılama ve Tüketiciler Tutum ve değerler Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi Kişilik, Benlik ve Yaşam Biçimleri Danışma Grupları ve Aile Satın Alma Karar Sürecinde Danışma Grupları ve Tüketici Davranışında Aile Sosyal Sınıf ve Kültür Tüketici Karar ve Satın Alma Süreçleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 3
    2 İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar. 5
    5 Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar. -
    10 Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 3
    15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster