Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tüketici Davranışı
|
|
2
|
Tüketici Satın Alma Davranış Modelleri (Açıklayıcı)
|
|
3
|
Tüketici Satın Alma Davranış Modelleri (Tanımlayıcı)
|
|
4
|
Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen İçsel Faktörler (Kişisel)
|
|
5
|
Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen İçsel Faktörler (Psikolojik)
|
|
6
|
Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen İçsel Faktörler (Psikolojik)
|
|
7
|
Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Dışsal Faktörler (Kültür ve Alt Kültür)
|
|
8
|
Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Dışsal Faktörler (Sosyal)
|
|
9
|
Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Dışsal Faktörler (Sosyal)
|
|
10
|
Satın Alma Karar Süreci Modelleri (Satın Alma Aşamaları)
|
|
11
|
Satın Alma Karar Süreci Modelleri (Satın Alma Kararları)
|
|
12
|
Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Davranışlar
|
|
13
|
Tüketici Beklentileri ve Tatmini
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Hüseyin Özdemir
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Demir, Ş. Ş. & Kozak, M. (2013). Tüketici Davranışları, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Odabaşı, Y. & Barış, G. (2014). Tüketici Davranışı, 14. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
Durmaz, Y. (2007). Tüketici Davranışı, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
İslamoğlu, A. H. & Altunışık, R. (2013). Tüketici Davranışları, 4. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın.
Okumuş, A. (2013). Tüketici Davranışı Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, 1. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen içsel ve dışsal faktörleri açıklayabilmek. Tüketici davranış modellerini ve tüketici satın alma davranışına etki eden etkenleri analiz ederek alternatif ürün karması bileşenlerini oluşturabilme yetkinliğine ulaşmak.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Tüketici Davranışı, Tüketici Satın Alma Davranış Modelleri, Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen İçsel Faktörler, Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Dışsal Faktörler, Satın Alma Karar Süreci Modelleri ve Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Davranışlar konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
3
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
4
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
5
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
4
|