Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araştırma Görevlisi Doktor Sinem KUNT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araştırma Görevlisi Sema KÜÇÜKALİ
|
Kaynaklar
|
K1. Eroğlu, E., M.N., Velioğlu, Barış, G., & Argan, M. (2012). Tüketici Davranışları. Y. Odabaşı (ed.) (1.Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
M1. Aydın, B., & Doğan, M. (2020). Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6(1), 93-115.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
YK2. Demir, Ş. Ş., & Kozak, M. (2013). Tüketici Davranışları (1. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
YK3. Odabaşı, Y., & Barış, G. (2014). Tüketici Davranışı (14. Baskı). MediaCat Yayınları, İstanbul.
YK4. Durmaz, Y. (2007). Tüketici Davranışı (2. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Turizmde tüketicinin önemini teorik ve uygulamaya dönük araştırmalar ile ortaya koymaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğinde Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi, Öğrenme ve Güdülenme, Güdüleme Kuramları, Algılama ve İlgilenim, Perakendecilikte Algılama ve Tüketiciler Tutum ve değerler, Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi, Kişilik, Benlik ve Yaşam Biçimleri, Danışma Grupları ve Aile Satın Alma Karar Sürecinde Danışma Grupları ve Tüketici Davranışında Aile, Sosyal Sınıf ve Kültür ve Tüketici Karar ve Satın Alma Süreçleri konuları işlenecektir.
|