Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hijyen ve Hijyen ile İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Personel Hijyeni
|
K1-BÖLÜM-2
|
3
|
Gıda Hijyeni
|
K1-BÖLÜM-3
|
4
|
Gıdalarda Mikrobiyal Gelişmeyi Etkileyen Faktörler
|
K1-BÖLÜM-4
|
5
|
Gıdalarda Görülen Bozulmalar
|
K1-BÖLÜM-5
|
6
|
Gıda Güvenliği
|
K1-BÖLÜM-6
|
7
|
Gıda Muhafaza Yöntemleri
|
K1-BÖLÜM-7
|
8
|
Gıdaların Kabulü ve Üretim Sürecinde Hijyen
|
K1-BÖLÜM-8
|
9
|
Mutfak Hijyeni
|
K1-BÖLÜM-9
|
10
|
Otel İşletmelerinde Hijyen
|
K1-BÖLÜM-10
|
11
|
Temizlik ve Temizlik Maddeleri
|
K1-BÖLÜM-11
|
12
|
Dezenfeksiyon ve Dezenfektanlar
|
K1-BÖLÜM-12
|
13
|
HACCP (Tehlike Analizleri ve Kritik Kontrol Noktaları) ve ISO 22000 (Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri)
|
K1-BÖLÜM-13
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziya AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1. Tosun, M., Boz, H., Çetinkaya, N. (2017). Gıda ve Personel Hijyeni.Boz, H. ve Tosun, M.(ed.). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bulduk, S. (2014). Gıda ve Personel Hijyeni. Detay Yayıncılık, Ankara.
YK2. Koçak, N. (2010). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Gıda ve Personel Hijyeni. Detay Yayıncılık, Ankara.
YK3. Üzümcü, T. P. (2011). Temizlik Teknolojisi Kavram Uygulamalar. Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Gıda ve personel hijyeninin önemini kavramak. Gıda üretimim aşamaların her bir basamağında gıda güvenliği ve hijyenine yönelik her türlü tedbirin alınmasına ilişkin zorunluluğun önemini anlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle online eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Hijyen ve Hijyen ile İlgili Temel Kavramlar, Personel Hijyeni, Gıda Hijyeni, Gıdalarda Mikrobiyal Gelişmeyi Etkileyen Faktörler, Gıdalarda Görülen Bozulmalar, Gıda Güvenliği, Gıda Muhafaza Yöntemleri, Gıdaların Kabulü ve Üretim Sürecinde Hijyen, Mutfak Hijyeni, Otel İşletmelerinde Hijyen, Temizlik ve Temizlik Maddeleri, Dezenfeksiyon ve Dezenfektanlar, HACCP (Tehlike Analizleri ve Kritik Kontrol Noktaları) ve ISO 22000 (Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri) konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
4
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki muhasebe sistemleri ve belge düzenlerini iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
2
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|