CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Customer Relations Management TUR312 SPRING 2+0 E 3
    Learning Outcomes
    1-Recall the historical process of customer relationship management.
    2-Gains knowledge of customer value.
    3-It gives examples of problems encountered in customer relations.
    Prerequisites There is no prerequisite for this course.
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Research Assistant Dr. Sinem KUNT
    Instructors

    1-)10634 10634 10634

    Assistants Research Assistant Sema KÜÇÜKALİ
    Resources R1. Bakırtaş, H., Ayhan-Yılmaz, R., Özmen, M. & Barış, G. (2013). Müşteri İlişkileri Yönetimi. N. Timur & G. Barış (ed.). (1.Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. R2. Ünal, S. (2020). Müşteri İlişkileri Yönetimi. S. Ünal (ed.). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. M1. Kunt, S., & Hassan, A. (2019). Müşteri İlişkileri Yönetiminin Evrimi: İnsanlar, Süreç ve Teknoloji, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 2(2), 91-103. M2. Onaran, B., Atıl Bulut, Z., & Özmen, A. (2013). Müşteri Değerinin, Müşteri Tatmini, Marka Sadakati ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Performansı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Business & Economics Research Journal, 4(2), 37-53. T1. Soyaslan, M. (2006). Müşteri ilişkileri yönetimi ve Türkiye`deki oteller üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
    Supplementary Book AR1. Demirel, Y. (2017). Müşteri İlişkileri Yönetimi (3. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara. AR2. Odabaşı, Y. (2015). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (9. Baskı). Aura Yayınevi, Ankara. AR3. Atıl Bilge, F. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi (1. Baskı). Gazi Kitapevi, Ankara.
    Goals To teach the importance of customer value for businesses by explaining the stages it has gone through from the historical background to the present.
    Content Evolution of Customer Relationship Management: People, Process and Technology Customer Relationship Management: Definition, Scope, Importance Communication with Customers and Dimensions Customer Loyalty and Quality in Services Strategic Approach in Customer Relations Customer Relations Planning and Implementation Process Organizational Culture and Customer Relations Customer Relationship Management Applications Problems Encountered in Customer Relations and Solutions-1 Complaint Management A research to examine the effects of customer value on customer satisfaction, brand loyalty and customer relationship management performance. Customer relationship management and research on hotels in Turkey.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster