Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Ergeneli, A. (Edit). (2016). İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Tuna, M. (Edit.). (2016). İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Sabuncuoğlu, Z. (2016). İnsan Kaynakları Yönetimi, 8. Baskı, Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
Öge, S. (2016). İnsan Kaynakları Yönetimi, 8. Baskı, Konya: Eğitim Kitabevi.
Güney, S. (2015). İnsan Kaynakları Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Özer, M. A., Aykaç, B., Tortop, N. & Yayman, H. ( 2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, 6. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Kozak, M. A. (2012). Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, 4. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
Demir, C. (Edit). (2005). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Argon, T. & Eren, A. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
İnsan kaynakları yönetiminin işletmeler için öneminin anlaşılması. Etkin olarak çalışan ve işletme yönetim kararlarında etkili bir insan kaynakları yönetiminin sahip olması gereken özelliklerinin kavranarak bu özelliklerin iş hayatında etkin bir şekilde kullanmasına olanak verecek yeterliliğin sağlanması.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı, İnsan Kaynakları Yönetiminin Özellikleri, Planlama, Çalışanların Seçimi, İş Analizi ve İş Tasarımı, Çalışanların Eğitimi, Kariyer Planlama, Performans Değerleme, Ücretlendirme, Özendirme ve Ödül Yönetimi, Çalışan Sağlığı ve İş Güvenliği, Sendikalar ve Toplu Pazarlıklar ve İş Gören Devri konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
5
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
3
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
4
|