Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turist rehberliği terminolojisi
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Meslek olarak turist rehberliği
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Turist rehberinin yetkinlikleri
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Turist rehberleri ve kişilik
|
K1- Bölüm 4
|
5
|
Turist rehberinin görevleri ve rolleri
|
K1- Bölüm 5
|
6
|
Turist rehberliği ve uzmanlık alanları
|
K1- Bölüm 6
|
7
|
Turist tipolojileri ve turist rehberliği
|
K1- Bölüm 9
|
8
|
Turist rehberliği ve teknoloji
|
K1- Bölüm 10
|
9
|
Türkiye`de ve dünyada rehberlerin mesleki örgütlenmeleri
|
K1-Bölüm 12
|
10
|
Türkiye`de ve dünyada profesyonel turist rehberliği eğitimi
|
M1- M2
|
11
|
Turist rehberliği mesleki etik ilkeleri
|
K1- Bölüm 11
|
12
|
Turist rehberliği mevzuatı
|
K1- Bölüm 13-WS
|
13
|
Turist rehberliğinde yasal ve sektörel açmazlar
|
K1- Bölüm 14
|
14
|
Turist rehberliğinde eğitimsel açmazlar
|
K1-Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araştırma Görevlisi Dr. Sinem KUNT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araştırma Görevlisi Sema KÜÇÜKALİ
|
Kaynaklar
|
K1. Eser, S., Şahin, S. & Çakıcı, C. (2018). Turist Rehberliği. (1. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
M1. Yenipınar, U., & Zorkirişci, A. (2013). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinde Turist Rehberliği Eğitimi. Cağ University Journal of Social Sciences, 10(2).
M2. İşçeli, Z., & Kılıç, G. (2018). Lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi veren fakültelerin müfredatlarının incelenmesi. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 1(1), 41-56.
WS. Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliği. (2014).
https://teftis.ktb.gov.tr/TR-264061/turist-rehberligi-meslek-yonetmeligi.html Erişim: 14 Eylül 2020.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Akoğlan Kozak, M. (2017). Rekreasyonel Liderlik Ve Turist Rehberliği Kavram ve Kurumlar Üzerinden Bir Analiz, 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
YK2. Çolakoğlu, O.E., Efendi, E. ve Epik, F. (2017). Tur Yönetimi Ve Turist Rehberliği, 5. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Turizm rehberlerinin görev ve sorumlulukları kavrayarak rehberlik görevi ile ilgili gereklerini etkin bir şekilde kullanabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Turist Rehberliği mesleğine ilişkin gerekli bilgilerin kazandırılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
2
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye?de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde öğrenir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
4
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi öğrenir.
|
4
|