ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turist Rehberliği II REH102 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-COVID-19 Pandemisi ve Turist Rehberliğine ilişkin güncel bilgileri açıklar.
    2-Turist Rehberliğinde beden dili ve kullanımını görsel üzerinden analiz eder.
    3-Tur organizasyonunda turist rehberinin yeri ve görevlerini detaylı bir şekilde açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2012020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   139
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,63 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Covid-19 pandemisinin Turizm sektörü üzerindeki etkisi M1
    2 Turist rehberlerinin duygusal zeka ile rehberlik stilleri ilişkisi M2
    3 Turist rehberlerinin kullandığı bilgi kaynakları M3
    4 Turist rehberliğinde hikayeleştirme ve mekanların tüketimi M4
    5 Turist rehberlerine yönelik e-şikayetlerin analizi M5
    6 Beden dili ve kullanımı WS1
    7 Beden dili ve turist rehberliğinde kullanımı-I M7
    8 Beden dili ve turist rehberliğinde kullanımı-II M7
    9 Tur yönetimi kavramı ve önemi K2- BÖLÜM -1
    10 Tur çeşitleri ve tur organizasyonunda görev alan personel K1-BÖLÜM-8 VE K2-BÖLÜM-2
    11 Turizm talebi ve paket tur talebi K2-BÖLÜM-3
    12 Türkiye`de en yaygın olarak uygulanan turlara örnekler WS2
    13 Turist rehberlerinin kişisel gelişimi ve mesleki donanımı M6
    14 Turist rehberliğinde foodie özelliğinin önemi T1
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Doktor Sinem Kunt
    Dersi Verenler

    1-)10634 10634 10634

    Ders Yardımcıları Araştırma Görevlisi Sema Küçükali
    Kaynaklar K1. Çeşmeci, N. (2018). Tur çeşitleri ve turist rehberliği (1. Baskı). Eser, S., Şahin, S., & Çakıcı, C. (Eds.). Turist rehberliği. Detay Yayıncılık, Ankara. K2. Demir, M., Çolakoğlu, O., & Çoşkun, O. İ., Yüksek, G. (2016). Tur planlaması ve yönetimi. O. Emir (ed.), Tur Yönetimi Kavramı ve Önemi (3-21 s). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. WS1. İletişim psikolojisi, beden dili ve kullanımı ders notları. (2021). https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/aysu.gul/63209/ileti%C5%9Fim%20psikolojisi%207-8%20%20beden%20dili.pdf Erişim 14 Şubat 2021. WS2. Turizm çeşitleri (2021). https://www.ktb.gov.tr/TR-96269/turizm-cesitleri.html Erişim: 14 Şubat 2021. M1. Kunt, S. (2021). Covid-19 Pandemisinin Turizme Etkisi Konusunda Yapılan Çalışmaların Carrot² Analizi ile Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 30-47. M2. Örnek, N. A. Z. L. I., & Nilgün, A. V. C. I. (2019). Turist rehberlerinin duygusal zeka ile rehberlik stilleri ilişkisi. Journal of Yaşar University, 14(56), 536-548. M3. DURSUN, M. T., & CANKÜL, D. (2020). Turist rehberlerinin kullandığı bilgi kaynaklarının belirlenmesi (Identifying of. journal of tourism and gastronomy studies, 8(4), 2603-2620. M4. ÇINAR, B., & TOKSÖZ, D. (2020). Turist rehberliğinde hikayeleştirme ve mekanların tüketimi. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 3(1), 1-17. M5. TEMİZKAN, R., & Hilmi, A. R. (2017). Turist rehberlerine yönelik e-şikâyetlerin analizi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (64), 273-285. M6. Gürsoy, H., & KARAMAN, S. (2019). Profesyonel turist rehberlerinin kişisel gelişimi ve mesleki donanımı üzerine bir araştırma. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 2(2), 88-103. M7. Büyükkuru, M., & Aslan, Z. (2015). Turist rehberlerinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimi üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34). T1. Çorman, G. (2018). Turist rehberliğinde foodie özelliğinin önemi (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
    Yardımcı Kitap YK1. Çolakoğlu, O.E., Efendi, E. ve Epik, F. (2017). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
    Dersin Amacı Turist rehberliği mesleğine ilişkin güncel bilgileri kavramsal ve uygulamaya dönük araştırmalar çerçevesinde öğretmektir.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; Covid-19 salgını sonrası turizm ve turist rehberliği, turist rehberlerinin duygusal zeka ile rehberlik stilleri ilişkisi, turist rehberlerinin kullandığı bilgi kaynakları, turist rehberliğinde hikayeleştirme ve mekanların tüketimi, turist rehberlerine yönelik e-şikayetlerin analizi, beden dili ve kullanımı, tur yönetimi, özellikleri, çeşitleri, turlarda görev alan elemanlar, Türkiye`de en yaygın olarak uygulanan turlara örnekler, turist rehberlerinin kişisel gelişimi ve mesleki donanımı ve turist rehberliğinde foodie özelliğinin önemi konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 4
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 5
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 5
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 5
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 5
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 5
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster