ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Müzeleri ve Antik Kentleri REH403 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müzeciliğin ortaya çıkışını ve gelişim aşamalarını açıklar.
    2-Müze çeşitlerini açıklar.
    3-Türkiye`nin müzelerini özelliklerine göre sınıflandırır.
    4-Türkiye`nin türbe ve ören yerleri konusunda detaylı detaylı açıklama yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Müzeciliğin ortaya çıkışı ve gelişim aşamaları
    2 Müze çeşitleri ve tanımları
    3 İzinli ve izinsiz ilk kazılar ve eski eser kaçakçılığı
    4 İstanbul`da bulunan müzelerden örnekler(Ayasofya ve arkeoloji müzesi)
    5 Kariye, Resim ve heykel müzesi
    6 Mozaik-Rumeli Hisarı-Topkapı sarayı müzeleri
    7 Dolmabahçe sarayı ve yerebatan sarayı müzeleri
    8 Ankara Müzelerinden örnekler(Anadolu Medeniyetleri ve Etnografya müzesi)
    9 Anıtkabir ve resim heykel müzesi
    10 İzmir müzelerinden örnekler(Arkeoloji ve etnografya müzesi)
    11 Antalya ve Antakya illerinde bulunan müzeler
    12 Mevlana ve Hacı Bektaş-ı Veli Türbesi
    13 Efes Müzesi ve Ören yeri
    14 Side- Aspendos ve Perge Ören yerleri
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yakup Öztürk
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar Gerçek, F. (1996). Türk Müzeciliği, Ankara. İstanbul Arkeoloji Müzeleri. (1975). Milliyet Sanat Dergisi,148.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye`de bulunan müzeler, türbeler, ören yerleri ve antik kentler konusunda bilgi sahibi olma
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde şu konular işlenecektir: Müzeciliğin ortaya çıkışı ve gelişim aşamaları Müze çeşitleri ve tanımları İzinli ve izinsiz ilk kazılar ve eski eser kaçakçılığı İstanbul da bulunan müzelerden örnekler(Ayasofya ve arkeoloji müzesi) Kariye, Resim ve heykel müzesi Mozaik-Rumeli Hisarı-Topkapı sarayı müzeleri Dolmabahçe sarayı ve yerebatan sarayı müzeleri Ankara Müzelerinden örnekler (Anadolu Medeniyetleri ve Etnografya müzesi) Anıtkabir ve resim heykel müzesi İzmir müzelerinden örnekler(Arkeoloji ve etnografya müzesi) Antalya ve Antakya illerinde bulunan müzeler Mevlana ve Hacı Bektaş-ı Veli Türbesi, Efes Müzesi ve Ören yeri Side- Aspendos ve Perge Ören yerleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. -
    3 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    5 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 4
    6 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    7 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir. 5
    8 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır. -
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir. -
    10 Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    12 Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir. 4
    13 Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder. 5
    14 İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder. -
    15 Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster