Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan`ın Coğrafyası
|
|
2
|
Büyük Hun İmparatorluğu
|
|
3
|
I.-II. Göktürk Devletleri
|
|
4
|
Uygur, Kırgız ve Türgişler.
|
|
5
|
Diğer Türk Kavimleri.
|
|
6
|
Doğu Avrupa Türk Kavimleri
|
|
7
|
Avrupa Hun Devleti
|
|
8
|
Eski Türklerde Sosyal teşkilat ve Hukuki Yapı
|
|
9
|
Eski Türklerde Kültürel ve Ekonomik Yapı
|
|
10
|
İlk Tük- İslam Devletleri
|
|
11
|
Büyük Selçuklu Devleti
|
|
12
|
İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet
|
|
13
|
İlk Türk-İslam Devletlerinde İdari ve Askeri Yapı
|
|
14
|
İlk Türk İslam Devletlerinde Kültürel Eserlerin Değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
Ögel, B. (2017). Türk Devlet Anlayışı, İstanbul: Ötüken Yayınları.
Kafesoğlu, İ. (2004), Türk Milli Kültürü, İstanbul: Ötüken Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Koca, S. (2003). Türk Kültürünün Temelleri, Ankara: Odes Kütür Yayınları
Koca, S. (2011). Selçuklu Devri Türk Tarihinin Temel Meseleleri, Berikan Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Türk milli kültür temellerinin oluşumuna katkıda bulunan Türk devletlerinin tarihi, kültürel ve sosyal alandaki değerlerini öğrencilere öğretmek ve bunları Turist Rehberliği için kullanabilme becerisini onlara kazandırabilmek
|
Dersin İçeriği
|
Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan?ın Coğrafyası.
Büyük Hun İmparatorluğu.
I-II Göktürk Devletleri.
Uygur, Kırgız ve Türgişler.
Diğer Türk Kavimleri.
Doğu Avrupa Türk Kavimleri.
Avrupa Hun Devleti
Eski Türklerde Sosyal teşkilat ve Hukuki Yapı.
Eski Türklerde Kültürel ve Ekonomik Yapı.
İlk Tük- İslam Devletleri.
Büyük Selçuklu Devleti.
İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet.
İlk Türk-İslam Devletlerinde İdari ve Askeri Yapı
İlk Türk İslam Devletlerinde Kültürel Eserlerin Değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
-
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|