Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turizm bölgesi-destinasyon: Kavramsal Arkaplan Destinasyon kavramı, özellikleri ve yönetimi
Destinasyonların sınıflandırılması
Destinasyonları oluşturan unsurlar
|
K1-BÖLÜM-1
K2-BÖLÜM-1
|
2
|
Destinasyon yönetimi ne demektir?
Destinasyon yönetim süreçleri
Destinasyon yönetimi kapsamında karar verme
|
K1-BÖLÜM-2
|
3
|
Destinasyon yönetimi işlevleri I:
Destinasyon planlama
Destinasyon planlama ve geliştirme
Planlama ve turizm planlaması
Destinasyonlarda planlama
|
K1-BÖLÜM-3
K2-BÖLÜM-2
|
4
|
Destinasyon yönetimi işlevleri II:
Örgütleme (Destinasyon Yönetim örgütleri)
|
K1-BÖLÜM-4
|
5
|
Destinasyon yönetimi işlevleri III:
Koordinasyon (Destinasyon ortaklığı ve katılım)
|
K1-BÖLÜM-5
|
6
|
Destinasyon yönetimi işlevleri IV:
Yürütme Destinasyon Yönetimi İşlevleri
V: Kontrol
|
K1-BÖLÜM-6-7
|
7
|
Destinasyon Pazarlaması
|
K1-BÖLÜM-12
K2-BÖLÜM-4
|
8
|
Destinasyonda Ürün Geliştirme
|
K2-BÖLÜM-5
|
9
|
Destinasyon Rekabetçiliği
Destinasyonlarda Rekabet Edebilirlik
|
K1-BÖLÜM-9
K2-BÖLÜM-4
|
10
|
Destinasyon markası
Destinasyon markası ile ilgili temel kavramlar
Destinasyon markalamasında kullanılan yöntem ve taktikler
|
K2-BÖLÜM-8
|
11
|
Destinasyonda toplam kalite yönetimi
|
K1-BÖLÜM-11
|
12
|
Destinasyonda sosyal ve entelektüel sermaye
Destinasyon yönetim çerçevesi: Sürdürülebilir turizm
|
K1-BÖLÜM-13
K1-BÖLÜM-14
|
13
|
Destinasyonlarda tüketici davranışları
|
K2-BÖLÜM-5
|
14
|
Destinasyon ziyaretçi yönetimi
|
K2-BÖLÜM-6
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Türkay, O. (2014). Destinasyon yönetimi Yönetimbilim Bakış Açısıyla İşlevler Yaklaşımlar ve Araçlar. Ankara: Detay Yayıncılık
K2. Özer, S., Yüksek, G., Aksöz, O., Yüncü, D., Argan, M., Tokay Argan, M., Yüncü, H.R., Yılmaz, A., Kutlu, Ö. (2019). Destinasyon Yönetimi. Yüncü, D. (Editör). Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders bir destinasyonun yönetimi için gerekli temel bilgilerin öğretimine yöneliktir.
|
Dersin İçeriği
|
Turizm ve destinasyon yönetimi (İlkeler, Kurallar, Eğilimler ve Politikalar); Turizmin Gelişmesinin Evreleri; Ekonomik Etkiler(Turizm ve Döviz Gelirleri, Turizmde Uygulanan Vergiler, Fiyat-Turizm İlişkisi, Turist Tipleri); Çevresel Etkiler (Eko-sistem, Eko-turizm, Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevreye Etki Eden Faktörler); Sosyal Etkiler (Kültür ve Turizm, Sosyo-Kültürel Etkiler); Kamu Kurumları ve Bölgesel Kuruluşlar; Turizmin Gelişmesinde Kamu Sektörünün Rolü; Turist Davranışları ve Destinasyon Seçimi; Turizm Pazarlaması; İmaj Geliştirme; Destinasyon Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar; Doğal ve kültür varlıklarının Korunması; Örnek Çalışmalar; Türkiye`de Destinasyon Yönetimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
3
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|