Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtılması
|
|
2
|
Türk Halk Bilimi tanımı ve tarihçesi
|
|
3
|
Halk Edebiyatı ve Tiyatrosu
|
|
4
|
Halk oyunları
|
|
5
|
Halk bilgisi
|
|
6
|
Giyim-kuşam-süs
|
|
7
|
Bayramlar-Karşılamalar-Uğurlamalar
|
|
8
|
Halk müziği, sanatları ve zanaatları
|
|
9
|
Beslenme ve mutfak
|
|
10
|
Halk Bilimi alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar
|
|
11
|
Kültürün tanımı, yapısı ve özellikleri
|
|
12
|
Anadolu kültürü ve geleneksel adetler
|
|
13
|
Sosyal normlar
|
|
14
|
Anadolu`da geleneksel adetler
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Akben, F. ve Yazıcı, F. Reşat. (1995). Halk Bilimi. Ankara: Özkan Matbaası
Ekici, M. (2004). Halk Bilimi, Ankara: Geleneksel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Örf ve Adetlerimiz. (1998). Başbakanlık Basımevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında Türk Halk Bilimi ve Anadolu Halk Kültürü konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Türk Halk Bilimi tanımı ve tarihçesi
Halk Edebiyatı ve Tiyatrosu
Halk oyunları
Halk bilgisi
Giyim-kuşam-süs
Bayramlar-Karşılamalar-Uğurlamalar
Halk müziği, sanatları ve zanaatları
Beslenme ve mutfak
Halk Bilimi alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar
Kültürün tanımı, yapısı ve özellikleri
Anadolu kültürü ve geleneksel adetler
Sosyal normlar
Anadolu?da geleneksel adetler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
5
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
5
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
5
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
3
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
5
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|