Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Büyük Selçuklu Devleti
|
|
2
|
Türkler Anadolu`ya yerleşmeden önce Anadolu`nun tarihi ve kültürel durumu.
|
|
3
|
Türkler`in Anadolu`ya yerleşmesi ve Türk-Bizans İlişkileri.
|
|
4
|
Türkiye Selçuklu Devletinin kuruluşundan yıkılışına kadar siyasi, sosyal ve iktisadi durumu.
|
|
5
|
Türkiye Selçukluları devrinde Anadolu`da gelişen kültür merkezleri ve kültürel eserler.
|
|
6
|
Beylikler döneminde Türkiye`de sosyal ve iktisadi hayat.
|
|
7
|
Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgesinde Ak Koyunlu ve Kara Koyunlu hakimiyeti Dönemi.
|
|
8
|
Osmanlı Devletinin Kuruluş Dönemi
|
|
9
|
Osmanlı Devletinin Yükseliş Dönemi
|
|
10
|
Yükselme döneminde Osmanlılarda kültür, sanat ve edebiyat.
|
|
11
|
Osmanlılarda devlet teşkilatı, iktisadi yapı, sosyal yapı ve gündelik hayat.
|
|
12
|
Tanzimat Dönemi ve sonrasında Osmanlı
|
|
13
|
Osmanlı Devletinin Yıkılışı
|
|
14
|
Modern Türkiye`nin Doğuşu
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Ögel, B. (2017), Türk Devlet Anlayışı, Ötüken Yayınları, İstanbul.
Kafesoğlu, İ. (2004), Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Koca, S. (2003), Türk Kültürünün Temelleri, Odes Kütür Yayınları, Ankara.
Koca, S. (2011), Selçuklu Devri Türk Tarihinin Temel Meseleleri, Berikan Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye Türklerinin kültür temellerinin oluşumuna katkıda bulunan Türk devletlerinin tarihi, kültürel ve sosyal alandaki değerlerini öğrenciye aktarmak
|
Dersin İçeriği
|
Türklerin Anadolu`ya Yerleşmeden Önceki Anadolu`nun Tarihi ve Kültürel Durumu; Türklerin Anadolu`ya Yerleşmesi ve Türk- Bizans İlişkileri; Anadolu Selçuklu Devleti Döneminde Siyasi, Sosyal, İktisadi Durum ve Kültürel Merkezler; Beylikler Döneminde Türkiye; Akkoyunlu ve Karakoyunlu Devletleri; Osmanlı İmparatorluğu`nun Kuruluş, Yükselme ve Son Dönemleri; Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri; Modern Türkiye`nin Doğuşu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
5
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
-
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
2
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
4
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|