Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarih öncesi çağlarda sanat: Paleolitik ve Mezolitik Çağlar
|
|
2
|
Tarih öncesi çağlarda sanat: Neolitik ve Kalkolitik Çağlar (Anadolu ve Çatalhöyük)
|
|
3
|
İlk Uygarlıklar: Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı
|
|
4
|
İlk Uygarlıklar: Mısır Uygarlığı ve Sanatı
|
|
5
|
Anadolu: Hitit öncesi ve Hitit Sanatı
|
|
6
|
Anadolu: Urartu, Frig, Lidya ve Likya Sanatları
|
|
7
|
Anadolu: Urartu, Frig, Lidya ve Likya Sanatları
|
|
8
|
Roma Sanatı
|
|
9
|
Yunan Sanatı
|
|
10
|
Selçuklu Sanatı
|
|
11
|
Selçuklu Sanatı
|
|
12
|
Osmanlı Sanatı
|
|
13
|
Osmanlı Sanatı
|
|
14
|
Osmanlı Sanatı
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Oktay Aslanapa,(1990). Türk Sanatı(cilt:1-2), Ankara.
.
|
Yardımcı Kitap
|
Doğan Kuban;(1995).Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul
Ara Altun;(1988). Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları İçin Bir Özet,İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki gelişmeler incelenecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatın Tarihi Gelişimi, Anadolu`daki Sanat Türleri, Türk Sanatı, Bizans Sanatı, Selçuklu Sanatı, Osmanlı Sanatı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
5
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
4
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|