Kaynaklar
|
K1. Gökalp, Z.D., Demir, H., Parla, C., Alp, A.O., Yılmaz, A., Altınsapan, M.E., Gerengi, A., Çöl, N., Alp, S., Ertuğrul, Z., & Küçükhasköylü, N. (2019). Sanat Tarihi. (C.Parla ed.) (1.Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
M1. Çelik, E., & Aydemir, A. İ, (2018). Türk Hamam Mimarisinin Yapısal ve Mekansal Özellikleri, Kent Akademisi, 11(33), 274-281.
M2. Sağlıyan-Sönmez, Ö., & Çetin, S . (2020). Farklı Dönemlerde Mimaride Kullanılan Cam Binalar ve Yapısal Özellikleri . İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi , 10 (21) , 45-60.
M3. Acar, Y. (2020). Ayasofya-i Kebir Cami-i`nin İbadete Açılmasının Dünya Basınında Yansımaları ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 3396-3407.
WS1. İslam Sanatlarına Giriş ve Terminoloji, Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Erzurum.
WS2. Yaşayan Kültür Birimleri: Müzeler, https://www.ekoyapidergisi.org/6467-yasayan-kultur-birimleri-muzeler.html, Erişim: 14 Şubat 2021.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğinde Sanat Tarihi Terminolojisi, Çin ve Japon Sanatı, İran ve Hint Sanatı, Türk Hamam Mimarisinin Yapısal Özellikleri, Cami Mimarisinin Yapısal Özellikleri, Ayasofya-i Kebir Cami-i`nin İbadete Açılmasının Dünya Basınında Yansımaları ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi, Yaşayan Kültür Birimleri: Müzeler
ve Örnek sorular konuları yer almaktadır.
|