Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı, Kapsamı ve Tarihsel Gelişimi
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları
|
K1-BÖLÜM-1
|
3
|
Halkla İlişkilerin Gelişim Süreci
|
K1-BÖLÜM-1
|
4
|
Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkiler Mesleği
|
K1-BÖLÜM-2
|
5
|
Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim
|
K1-BÖLÜM-3
|
6
|
Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
|
K1-BÖLÜM-4
|
7
|
Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
|
K1-BÖLÜM-5
|
8
|
Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler.
|
K1-BÖLÜM-6
|
9
|
Halkla İlişkilerde Stratejik Uygulamalar
|
K1-BÖLÜM-7
|
10
|
Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler
|
K2-BÖLÜM-5
|
11
|
Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerin Yönetim ve Organizasyonu,
Turizm İşletmelerinde Hedef Kitle
|
K2-BÖLÜM-5
|
12
|
Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Sadece Misafir İlişkileri Değildir!
Turizm İşletmelerinde Hedef Kitle
|
K2-BÖLÜM-5
|
13
|
Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları
Turizm İşletmelerinde Kurum içi İletişim
Turizm İşletmelerinde Kriz İletişimi
|
K2-BÖLÜM-5
|
14
|
Türkiye`de turizm işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamalarında örnekler
|
K2-BÖLÜM-5
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mikail KARA
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Mikail Kara
|
Ders Yardımcıları
|
Araştırma Gör. Sema Küçükali
|
Kaynaklar
|
K1: Özgür, A.Z. (2013). Halkla İlişkiler. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
K2: Uyar, H., Kasapoğlu, C., Solmaz Seyit A., (2020). Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler, Turizm Endüstrisinde Pazarlama İletişimi (Kurumsal Eksende Sektörel Örnekler ve Uygulamalar), Nobel Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Sabuncuoğlu, Z. (2016). İşletmelerde Halkla İlişkiler, (12. Baskı), Aktüel Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Halkla ilişkilerin ve iletişimin örgütler için ne kadar önemli olduğu diğer sektör örgütlerince fark edilmekte ve uygulanmaktadır. Ancak, turizm işletmeleri, özellikle çok büyük ve kurumsal olamayan işletmelerin henüz bu konunun ciddiyetinin farkına varamadığı açıkça görülmektedir. Turizm işletmeleri yönetici ve çalışanları ile bu alanda eğitim gören öğrencilere halkla ilişkiler ve iletişim konusunun öneminin anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Turizm işletmelerinde hakla ilişkiler faaliyetlerinin kapsamı, halkla ilişkiler bölümünün organizasyon yapısı ve işletmedeki yeri, halkla ilişkiler faaliyetlerinde yazılı, sözlü, görsel ve işitsel araçları kullanabilme ve halkla ilişkiler faaliyetlerini planlama ve yürütme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
3
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
5
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
-
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|