Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal Psikolojinin Temel Kavramları
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Sosyal Psikolojinin Gelişim Süreci ve Diğer Sosyal Bilimlerle İlişkisi
|
K1-BÖLÜM-2
YK1-BÖLÜM-1
|
3
|
Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri
|
K1-BÖLÜM-3
|
4
|
Sosyal Psikolojide Temel Kuramlar
|
K1-BÖLÜM-4
|
5
|
Duygu, Çekicilik, Sevgi, Yakınlaşma, Aşk, Öfke ve Saldırganlık
|
K1-BÖLÜM-5
YK1-BÖLÜM-6
YK1-BÖLÜM-8
|
6
|
Kişilik
|
K1-BÖLÜM-6
|
7
|
Benlik ve Kimlik
|
K1-BÖLÜM-7
YK2-BÖLÜM-1
|
8
|
Algı ve Algı Yönetimi
|
K1-BÖLÜM-8
|
9
|
Tutumlar ve Ön yargı
|
K1-BÖLÜM-9
YK1-BÖLÜM-4
YK1-BÖLÜM-5
YK2-BÖLÜM-3
|
10
|
Sosyal Etki ve Uyma Davranışı
|
K1-BÖLÜM-10
|
11
|
Sosyal Gruplar
|
K1-BÖLÜM-11
YK2-BÖLÜM-2
YK2-BÖLÜM-4
|
12
|
İletişim
|
K1-BÖLÜM-12
|
13
|
Duygusal Zeka
|
K1-BÖLÜM-13
|
14
|
Liderlik
|
K1-BÖLÜM-14
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Güney, S. (Editör). (2018). Sosyal Psikoloji. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ünlü, S. (Editör). (2019). Sosyal Psikoloji I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
YK2. Ünlü, S. (Editör). (2019). Sosyal Psikoloji II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin sosyal psikoloji alanını tanımalarını sağlamak, sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklamak ve öğrencileri sosyal psikoloji alanında yapılan araştırmaları ve sonuçları konusunda bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Sosyal Psikolojinin Temel Kavramları, Sosyal Psikolojinin Gelişim Süreci ve Diğer Sosyal Bilimlerle İlişkisi, Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri, Sosyal Psikolojide Temel Kuramlar, Duygu, Çekicilik, Sevgi, Yakınlaşma, Aşk, Öfke ve Saldırganlık, Kişilik, Benlik ve Kimlik, Algı ve Algı Yönetimi, Tutumlar ve Ön yargı, Sosyal Etki ve Uyma Davranışı, Sosyal Gruplar, İletişim, Duygusal Zekâ ve Liderlik konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
3
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
3
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
5
|