ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dünya Coğrafyası ve Turizm Destinasyonları REH404 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünya coğrafyasını ve dünya destinasyonlarını özetler, farklılıkları ve benzerliklerini yorumlar.
    2-Dünya Turizm Örgütünün faaliyetlerini açıklar
    3-Destinasyon kavramını açıklar.
    4-Dünya Kültür Mirası`nın ne olduğunu açıklar.
    5-Dünya ve Türkiye coğrafyasını turizm arzı ve turizm talebi açısından analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje10166
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Turizm ve Coğrafya İlişkisi
    2 Destinasyon Tanım, Özellik ve Türleri
    3 Dünya Turizm Örgütü Kapsamında Seyahat Bölgeleri
    4 Orta ve Doğu Avrupa Seyahat Destinasyonları
    5 Batı Avrupa Seyahat Destinasyonları
    6 Kuzey Amerika Seyahat Destinasyonları
    7 Güney Amerika Seyahat Destinasyonları
    8 Asya Pasifik Seyahat Destinasyonları
    9 Afrika Seyahat Destinasyonları
    10 Orta-Doğu Seyahat Destinasyonları
    11 UNESCO ve Dünya Kültür Mirasları
    12 UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras
    13 Dünya Harikaları (Antik Dönemin Yedi Harikası)
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mikail Kara
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar Aktaş, G. (2008), Turizm Coğrafyası, Ankara: Detay Yayıncılık. Güngördü, E. (2003), Türkiye`nin Turizm Coğrafyası, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
    Yardımcı Kitap Özdemir, Gökçe., (2008), Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara Özey, Ramazan., (2008), Asya Coğrafyası,Aktif Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencinin dünya turizm coğrafyasında yer alan önemli yerler hakkında bilgi sahibi olarak, Dünya Kültür Mirasları listesinde bulunan yerler hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle yüz yüze eğitim eğitim yöntemi kullanılacak bu dersin içeriğinde; Turizm ve Coğrafya İlişkisi, Destinasyon Tanım, Özellik ve Türleri, Dünya Turizm Örgütü Kapsamında Seyahat Bölgeleri, Orta ve Doğu Avrupa Seyahat Destinasyonları, Batı Avrupa Seyahat Destinasyonları, Kuzey Amerika Seyahat Destinasyonları, Güney Amerika Seyahat Destinasyonları, Asya Pasifik Seyahat Destinasyonları, Afrika Seyahat Destinasyonları, Orta-Doğu Seyahat Destinasyonları, UNESCO ve Dünya Kültür Mirasları, Dünya Harikaları (Antik Dönemin Yedi Harikası) konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. 3
    3 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    5 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 5
    6 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 5
    7 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir. 5
    8 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır. -
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir. 5
    10 Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    12 Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir. -
    13 Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder. 5
    14 İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder. -
    15 Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster