Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Anadolu kronolojisi
|
|
2
|
Yunan ve Roman Sanatının benzeyen ve ayrılan noktaları
|
|
3
|
Roma Sanatının karakteristik özellikleri Bizans Sanatına olan etkileri
|
|
4
|
Bizans Sanatının başlangıç ve gelişim aşamaları
|
|
5
|
Bizans Döneminden Anadoluda kalan önemli örnekler
|
|
6
|
Bizans Sanatının belli başlı mimari formları
|
|
7
|
İstanbuldaki örnekler, Anadoludaki örnekler
|
|
8
|
Selçuklu döneminden önce varolan beylikler ve eserleri
|
|
9
|
Selçuklu dönemi karakteristik özellikleri ve bu dönemi yansıtan önemli örnekler
|
|
10
|
Konya ve Kayserideki örnekler
|
|
11
|
Selçuklu döneminin ardından Anadoluda kurulan beylikler ve sanata olan katkıları
|
|
12
|
Bursa yapıları ve karakteristik özellikleri
|
|
13
|
Osmanlı dönemi genel karakteristik özellikleri
|
|
14
|
Osmanlı dönemi örnekleri
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
Akurgal.E. (2000) Anadolu Uygarlıkları,(2. Baskı), İstanbul: Phoenix Yayınevi
|
Yardımcı Kitap
|
Arslan, A. (2017) Hıstory Of Anatolıa Through Readıngs : For Tour Guiding Students, (1. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Eski Türk destanlarının incelenmesi, Eski Türk Uygarlığı ve Anadolu Mitolojisinin zenginliğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Anadolu kronolojisi
Yunan ve Roman Sanatının benzeyen ve ayrılan noktaları
Roma Sanatının karakteristik özellikleri Bizans Sanatına olan etkileri
Bizans Sanatının başlangıç ve gelişim aşamaları
Bizans Sanatının belli başlı mimari formları
Bizans Döneminden Anadoluda kalan önemli örnekler
İstanbuldaki örnekler, Anadoludaki örnekler
Selçuklu döneminden önce varolan beylikler ve eserleri
Selçuklu dönemi karakteristik özellikleri ve bu dönemi yansıtan önemli örnekler
Konya ve Kayserideki örnekler
Selçuklu döneminin ardından Anadoluda kurulan beylikler ve sanata olan katkıları
Bursa yapıları ve karakteristik özellikleri
Osmanlı dönemi genel karakteristik özellikleri
Osmanlı dönemi örnekleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
-
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
5
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|