Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanıtma kavramı ve ilişkili diğer kavramlar,
|
|
2
|
Tanıtım planı ve içeriği,
|
|
3
|
Turizm sektöründe tanıtma,
|
|
4
|
Turizmde tanıtma araçları,
|
|
5
|
Turistik tanıtımda uyulması gereken kurallar,
|
|
6
|
Türkiye`nin turistik tanıtım faaliyetlerinden örnekler,
|
|
7
|
Turizmde pazarlama karması elemanları,
|
|
8
|
Satış geliştirmenin pazarlama karması içindeki yeri,
|
|
9
|
Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri,
|
|
10
|
Kişisel satışın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri,
|
|
11
|
Halkla ilişkilerin satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri,
|
|
12
|
Tüketim psikolojisi, satın alma motifleri.
|
|
13
|
Satışta iletişimin rolü, satış süreçleri.
|
|
14
|
Satışta stratejik düşünme ve stratejik hedefler oluşturma
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mikail Kara
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
Rızaoğlu, B. (2003), Turizmde Tanıtma, Aydın:Kartal Ofset Matbaacılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Tavmergen, İ. P. ve Meriç, P.Ö. (2002), Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında, öğrencilerin turizmde tanıtma ve satış geliştirme araçları konusundaki bilgi ve kazanımlarının arttırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim eğitim yöntemi kullanılacak bu dersin içeriğinde; Tanıtma kavramı ve ilişkili diğer kavramlar, Tanıtım planı ve içeriği, Turizm sektöründe tanıtma, Turizmde tanıtma araçları, Turistik tanıtımda uyulması gereken kurallar, Türkiye`nin turistik tanıtım faaliyetlerinden örnekler, Turizmde pazarlama karması elemanları, Satış geliştirmenin pazarlama karması içindeki yeri, Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri, Kişisel satışın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri, Halkla ilişkilerin satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri konuları ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
4
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
5
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
5
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
4
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|