Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve
|
|
2
|
Tanrıların doğuşu.
|
|
3
|
Büyük Tanrılar
|
|
4
|
Zeusun birliktelikleri ve her yönüyle Zeus
|
|
5
|
Olymposluların günlük yaşamı.
|
|
6
|
İkinci derecedeki tanrılar
|
|
7
|
Kahramanlar
|
|
8
|
Olağan üstü yaratıklar
|
|
9
|
Troyalılar Hanedanı
|
|
10
|
Eski Romada geleneksel Tanrılar
|
|
11
|
Rahipler sınıfı, aile kültü ve ayinleri
|
|
12
|
Dışarıdan alınan tanrılar
|
|
13
|
Gizli din ve kültler
|
|
14
|
İmparatorluk kültü, Romalıların atası Aineias, Romus ve Romulus
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
Estin, C., ve Laporte, H. (2013) Yunan ve Roma Mitolojisi, (27. baskı) Ankara: Tubitak Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
Grimal, P. (2012 ) Mitoloji Sözlüğü Yunan ve Roma, (1. Baskı), İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Carpenter, H. (2012) Antik Yunanda Sanat ve Mitoloji, İstanbul: Homer Kitabevi
|
Dersin Amacı
|
Arkeoloji derslerini pekiştirmeye yardımcı olmasının yanı sıra arkeolojik sanat eserleri üzerindeki mitolojik anlatımlara bakış açılarının bilimsellik kazandırılmasına yardımcı olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu.
Büyük Tanrılar
Zeusun birliktelikleri ve her yönüyle Zeus
Olymposluların günlük yaşamı.
İkinci derecedeki tanrılar
Kahramanlar
Olağan üstü yaratıklar
Troyalılar Hanedanı
Eski Romada geleneksel Tanrılar
Rahipler sınıfı, aile kültü ve ayinleri
Dışarıdan alınan tanrılar
Gizli din ve kültler
İmparatorluk kültü
Romalıların atası Aineias, Romus ve Romulus
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
-
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|