ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Yabancı Dil İngilizce V REH405 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Canva programı ile tur hazırlamaya ilişkin bilgilerini sentezler.
    2-Mindmapping programı ile ekoturizm, sağlık turizmi, kentsel turizm ve inanç turizmine ilişkin kelimelerle zihin haritası tasarlar.
    3-Storyjumper programı ile Türkiye?de bulunan bir tane Unesco eserini tanıtır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)5011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   133
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,43 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 On adımda tur planlaması K1-BÖLÜM-1
    2 Canva programı ile örnek tur programı hazırlama W3
    3 Niş Turizm: Ekoturizm ve sağlık turizmi K1-BÖLÜM-4
    4 Niş Turizm: Kentsel turizm ve inanç turizmi K1-BÖLÜM-5
    5 Mindmapping programı ile ekoturizm, sağlık turizmi, kentsel turizm ve inanç turizmine ilişkin kelimelerle zihin haritası oluşturma W2
    6 Türkiye`deki Dünya Mirası sit alanları K1-BÖLÜM-6
    7 Storyjumper programı ile bir Dünya mirası sit alanı tanıtım kitabı hazırlama W1
    8 Türk kültürüne genel bir bakış K1-BÖLÜM-7
    9 Türk kültür öğelerine ilişkin Storyboardthat programı ile karikatür hazırlama W4
    10 Arkeoloji ve Sanat Tarihine ilişkin serbest okuma ve çeviri çalışması M1 ve M2
    11 Turizmde yazışma mektupları K1-BÖLÜM-8
    12 Turizmde şikayet yazışma çalışması K1-BÖLÜM-8
    13 Turizmde dilek ve özür yazışma çalışması K1-BÖLÜM-8
    14 Dinleme ve kelime çalışması K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Sinem KUNT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Sema KÜKÜÇALİ UÇANNKUŞ
    Kaynaklar K1. Yıldırım, Ö. ve Meriç, A. (2013). Turizmde İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir. K2. Frazier, S., McManus. C., Rey, A., & Can, T. (2019). Swifts Communicating in English. Press Glocal, (First Edition). Turkey. K3. Staub, C. (2012). Turizm için İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. K4. Oxford Advanced Learners Dictionary. (2020). İngilizce-İngilizce Sözlük. Oxford University Press, England. M1. Hussein, S. (2022). Ancient skeleton reveals amputation surgery 31,000 years ago. https://phys.org/news/2022-09-ancient-skeleton-reveals-amputation-surgery.html#:~:text=ago%2C%20scientists%20say.-,A%20skeleton%20discovered%20in%20a%20remote%20corner%20of%20Borneo%20rewrites,years%20ago%2C%20scientists%20said%20Wednesday M2. Demirören News Agency. (2022). Maiden?s Tower to be opened to visitors next March. https://www.hurriyetdailynews.com/maidens-tower-to-be-opened-to-visitors-next-march-176814. W1 Storyjumper. (2022). Dijital kitap tasarımı. https://www.storyjumper.com/. W2. Mindmapping. (2022). Zihin haritası oluşturma. https://www.mindmapping.com/. W3. Canva. (2022). Dijital tur tasarımı. https://www.canva.com/tr_tr/ W4. Storyboardthat. (2022). Dijital karikatür hazırlama. https://www.storyboardthat.com/tr W5. Touropia (2018). Best Places to visit the Turkey. https://www.youtube.com/c/touropia W6. Joyous (2022). Amazing Places to Visit in Turkey . https://www.youtube.com/channel/UCy_b-3y4ua9H5GPwIosu0OA
    Yardımcı Kitap YK1. Walker, R., & Harding, K. (1997). Oxford English For Careers: Tourism 3. Oxford University Press, England. YK2. Seymour, M. (2012). Hotel & Hospitability English. Collins.
    Dersin Amacı Dijital içerikler yolu ile turizmde mesleki İngilizceyi konuşma, okuma, yazma ve dinleme temelinde etkin ve yaratıcı bir şekilde öğretmek amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Tur planlaması, niş pazarlar, Dünya Mirası sit alanları, turizmde yazışma örnekleri ve Türk kültürüne ilişkin konulardan oluşmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 3
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 3
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 2
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 5
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 5
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 3
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. 5
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 4
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster