ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Rekreasyon ve Animasyon Yönetimi REH210 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Rekreasyon ve Animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar.
    2-Rekreasyon ve Turizm ilişkisini açıklar.
    3-Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini analiz eder.
    4-Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Tartışma 05525
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersle ilgili bilgilendirme K1-BÖLÜM -1
    2 Zaman, Boş zaman ve rekreasyon kavramları K1-BÖLÜM- 1
    3 Rekreasyon eğitimi K1-BÖLÜM- 2
    4 Rekreasyon yönetimi K1-BÖLÜM -3
    5 Rekreasyonla ilgili sivil toplum kuruluşları K1-BÖLÜM -4
    6 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik K1-BÖLÜM- 5 K3-BÖLÜM -5
    7 Rekreasyon teorileri K2-BÖLÜM -2
    8 Rekreasyonel liderlik ve turist rehberliği K3-BÖLÜM -6
    9 Türkiye`de rekreasyonel durum K1-BÖLÜM- 6
    10 Animasyon teorisi K2-BÖLÜM- 3
    11 Animasyon hizmetlerinin yönetimi K2-BÖLÜM -4
    12 Animasyon örnekleri K2-BÖLÜM -5
    13 Animasyon örnekleri K2-BÖLÜM -5
    14 Rekreasyonda yeni eğilimler K3-BÖLÜM- 7
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziya AKBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Yusuf Ziya Akbaş

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon boş zamanları değerlendirme (6 b.). Gazi Kitabevi, Ankara.
    K2. Hazar, A. (2003). Rekreasyon ve Animason. Detay Yayıncılık, Ankara.
    K3. Yaylı, A. (2014). Rekreasyona Giriş. Detay Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersle ilgili bilgilendirme Zaman, Boş zaman ve rekreasyon kavramları Rekreasyon eğitimi Rekreasyon yönetimi Rekreasyonla ilgili sivil toplum kuruluşları Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Rekreasyon teorileri Rekreasyonel liderlik ve turist rehberliği Türkiye`de rekreasyonel durum Animasyon teorisi Animasyon hizmetlerinin yönetimi Animasyon örnekleri Animasyon örnekleri Rekreasyonda yeni eğilimler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 4
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 4
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 3
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 5
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 5
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 4
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster