Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş
|
|
2
|
Zaman ve Rekreasyon Tanımları
|
|
3
|
Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi
|
|
4
|
İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi
|
|
5
|
Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi
|
|
6
|
Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler
|
|
7
|
Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler
|
|
8
|
Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi
|
|
9
|
Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler
|
|
10
|
Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası
|
|
11
|
Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği
|
|
12
|
Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları
|
|
13
|
Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi
|
|
14
|
Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gönül GÖKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Kaynaklar
|
Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y. (2017) Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Ankara: Detay Yayıncılık
Hazar, A. (2014) Rekreasyon ve Animasyon, Ankara: Detay Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
Yaylı,A. (2014) Rekreasyona Giriş, Ankara: Detay Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
1. Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları
Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi
İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi
Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi
Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler
Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler
Rekreasyon Turizmi ve Boş Zaman İlişkileri; Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları
Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi
Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler
Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası
Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği
Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları
Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
4
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
5
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
4
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
5
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|